Meseautótól a Merkurig 25. rész: A BMW története Magyarországon I. A BMW már több, mint kilencven éve jelen van a hazai piacon.
Múltidéző - Már nem úgy, de ugyanazért világítunk mint 100 éve Egy kapcsoló elfordítása, és máris világítunk. Láthatóvá válunk, és járművünket is sokkal könnyebben észleli a többi közlekedő és ez biztonságérzetet ad.
Tizenkét T-Modelltől az egymilliós flottáig Herz Sándor 1918-ban alapította meg azt a céget, amely a világhíres autókölcsönzővé nőtte ki magát
A Bentley Centenáriuma A brit elegancia egyik szimbóluma, a Bentley luxusmárka idén ünnepli fennállásának 100. évfordulóját.
Meseautótól a Merkurig 24. rész: Az Audi és elődmárkái Magyarországon - III. rész Az Auto Union konszernhez tartozó márkák virágkora Magyarországon az 1930-as évek második felében következett el.
Meseautótól a Merkurig, 23. rész: Az Audi és elődmárkái Magyarországon - 2. rész Sorozatunk előző részében már foglalkoztunk az egykori Auto Union cégcsoport egyik tagjával, a DKW márkával. Most az Audi, Horch, Wanderer trió kerül sorra.
Meseautótól a Merkurig, 22. rész: A DKW története Magyarországon Az Audi egyik ősének tekinthető német DKW először motorjaival majd autóival hódította meg a magyar piacot az 1920-as és 1930-as években.
50 éves a Peugeot 504 Az "Örökkévalóságnak építve" - ez lett a Peugeot 1968-ban bemutatott új csúcsmodelljének a szlogenje. A Peugeot 504 valódi világautó lett, s pályafutása közel négy évtizedig tartott.
50 éves bikák: Lamborghini Espada és Islero 1968-ban az alig öt éves Lamborghini két új modellel is jelentkezett. Az Espada a cég egyik emblematikus típusa lett, míg az Islerot jóformán csak a szakemberek ismerik.
Meseautótól a Merkurig, 21. rész: Az Adler története Magyarországon Az Adler, amely a második világháború előtt Németország egyik legismertebb autómárkája volt, Magyarországon az 1930-as években a piac fontos szereplője lett.
Meseautótól a Merkurig 20. rész: Az Opel története Magyarországon II. rész Bár az Opel a második világháború után képviselet nélkül maradt, de a hazai állomány így is növekedett. Az 1971-ben megnyílt hivatalos márkaszerviz segítette a lendületet.
Ázsiai egzotikumból Európa kedvence Emlékszem, amikor megjelentek a Suzuki Vitara első generációjának első példányai Magyarországon kifejezetten egzotikusnak és trendinek hatottak a minden bizonnyal szürke importból érkezett színes terepjárók.
50 éves a Škoda 1203 Bár Magyarországon a KGST tagországok által gyártott kisbuszokból leginkább a Barkas és a Nysa terjedt el, ennek a piaci szegmensnek más szereplői is voltak. A csehszlovák ipar a Škoda 1203-mal képviseltette magát. Ez a típus most ünnepli 50. születésnapját.
Meseautótól a Merkurig 19. rész: Az Opel története Magyarországon I. rész A német Opel a Mercedes mellett a másik német autómárka, amely több, mint 100 éve van jelen a hazai piacon.
Kalandra fel! Budapest-Konstantinápoly Túraút 1912 nyarán, a Királyi Magyar Automobil Club szervezésében közel húsz bátor magyar és külföldi automobilista egy hét alatt jutott el Budapestről Konstantinápolyba.
Meseautótól a Merkurig 18. rész: A Mercedes története Magyarországon II. rész Dacára annak, hogy a második világháborút követően a hivatalos képviselet megszűnt, ám a Mercedes szel kapcsolatos "exkluzív autó" képzet továbbra is megmaradt.
40 éves a blokkolásgátló, vagyis az ABS - 2. rész Négy évtizede ismerte meg a világ azt a berendezést, aminek köszönhetően már több millió balesetet kerültek el a járművezetők.
Meseautótól a Merkurig 17. rész: A Mercedes története Magyarországon I. rész Az egyik legismertebb autómárka hazai története a XIX. század végéig nyúlik vissza.
Meseautótól a Merkurig 16. rész: A Tatra története Magyarországon Közép-Európa legrégibb autógyártó vállalkozása, a cseh Tatra az 1920-as évektől az 1980-as évekig különböző politikai rendszereken átívelve folyamatosan jelent volt Magyarországon.
Tárlatvezetés - Škoda Múzeum A megfrissült Fabia - erről szóló cikkünket itt olvashatják el - bemutatójának betétprogramjaként lehetőségünk volt egy rövid időutazást tenni Mláda Boleslavban a Škoda fellegvárában.
Meseautótól a Merkurig - 15. rész: A Skoda története Magyarországon A Laurin&Klement révén a Škoda már több, mint 100 éve jelen van a hazai piacon.
Mi lesz veled, Ferrari? Ismét versenyképes a Forma 1-es VB-címért folytatott versenyben a Ferrari, miközben töretlenül hódít az utcai autók piacán és további kapacitásbővülést tervez, de mibe kerül majd a növekedés?
Meseautótól a Merkurig 14.rész: osztrák autógyárak Magyarországon A Steyr-Austro Daimler-Puch trión kívül más osztrák autógyárak, illetve autógyártó kezdeményezések is feltűntek hazánkban.
A Meseautótól a Merkurig 13. rész - A Steyr-Puch története Magyarországon A Steyr-Puch Fiat-eredetű kisautói Magyarországon az 1960-as évektől a Magyar Autóklub "Sárga Angyal" segélyszolgálatának flottájában lettek ismertek.
A töréstesztek világában - 1. rész A töréstesztek világában elnevezésű cikksorozat a járműbiztonság témakört hivatott körüljárni.
Meseautótól a Merkurig - 12. rész: Olasz autók Magyarországon A Fiat és az Alfa Romeo mellett más ismert és kevésbé ismert olasz autómárkák is megjelentek a hazai piacon.
Meseautótól a Merkurig - 11. rész: Az Alfa Romeo története Magyarországon Az Alfa Romeo Magyarországon mindig is különleges márkának számított.
Német Műszaki Múzeum autócsodái - 2. rész (1950-1983) Berlinben található Európa egyik legnagyobb és legszínesebb műszaki múzeuma, amelyben akár egy napot is kényelmesen el lehet tölteni.
Meseautótól a Merkurig - 10. rész: A Fiat története Magyarországon III. Az államosítást követően a Fiat hamar visszatért Magyarországra, s az államszocializmus évtizedei alatt is folyamatosan exportálta termékeit hazánkba.
A Német Műszaki Múzeum autócsodái - 1. rész (1886-1935) Berlinben található Európa egyik legnagyobb és legszínesebb műszaki múzeuma, amelyben akár egy napot is kényelmesen el lehet tölteni.
Meseautótól a Merkurig - 9. rész (A Fiat története Magyarországon II.) A Fiat az 1930-as években szárnyalásnak indult Magyarországon. A lendületet a második világháború törte meg.
Megtetszett a Mustang Európának A világ egyik leghíresebb, legvágyottabb és legismertebb autótípusát, a Ford Mustangot 1965 óta gyártják.
A Meseautótól a Merkurig 7. rész - IKKA, Konzumex - a kiskapuk Az államszocializmus évtizedei során nem csupán a MERKUR szervezetén keresztül lehetett új autókhoz hozzájutni.
A Meseautótól a Merkurig 6. rész - A MERKUR A MERKUR időszak története a hazai gépjármű-kereskedelemben.
Fordok Magyarországon (1949-1989) Az államszocializmus évtizedei alatt sem tűnt el a Ford a hazai utakról.
A Meseautótól a Merkurig. 5. rész - 1945 után A hazai gépjárműkereskedelem története a második világháború utáni újrakezdéstől az 1950-es évek végéig.
A Meseautótól a Merkúrig, a hazai gépjárműkereskedelem története 3. rész Az első világháború után új alapokról indult a szakma. Az 1920-as évek közepére egyre több vállalkozó próbálkozott különféle márkák képviseletével
Magyar Ford leányvállalat A második világháború előtt a Ford több nagyobb megrendelésre kötött szerződést Magyarországon.
Szabadságvágy és autó Az autó a szabadság és mobilitás jelképe, a magyarok is mindig vágytak mindkettőre, de sokáig csak kevés valósult meg álmaikból.