• Autó
Autószektor

Zöld mozgalmár lett a világ egyik vezető autógyártója

A Toyota sajtóközleményeit olvasva néha úgy érzi az ember, mintha egy környezetvédő tüntetésen lenne.

Dízel ellenes szlogenjeik a környezettudatos, fenntartható mobilitás ügyében mostanában tett kijelentéseik nagyon különböznek az autógyártók megszokott mellébeszéléseitől. Ugye tudják, mire gondolok: "kicsit így, kicsit úgy, valójában majd meglátjuk" stb. A Toyota álláspontja ezzel szemben környezetvédelmi ügyekben mostanában radikális, egyértelmű és világos. És ez nekem nagyon tetszik. Nem csak azért, mert alapjába véve egyet értek vele. Nem csak azért, mert nekem is meggyőződésem, hogy ideje lenne radikális gyorsasággal lezárni a dízel korszakot és alapvetően benzines-hibrid rendszereken át eljutni a majdani villany alapú autózáshoz. Azért is szimpatikus a Toyota világos és egyenes kommunikációja, mert - szerintem sokakkal egyetemben - azt érzem, hogy világosan és meggyőződéssel képviselnek valamit. Nem kicsit, nem félig.

A képre kattintva galéria nyílik!

A képre kattintva galéria nyílik!

Ráadásul az a valami, amit mozgalmári szenvedéllyel hirdetnek, nem egyszerűen egy új technológia, kényelmi extra, hanem a környezet, a természet védelmének első rendű fontosságú globális üzenete. Szokatlan, szimpatikus stílus ez a világ autóiparában, amelynek tekintélyét az elmúlt 100 évben számos alkalommal tépázták meg a profit növelése érdekében elkövetett disznóságok. Természetesen a harcos, zöld üzenetek mögött ez esetben is technológiák, vásárlást javasló üzenetek rejlenek. Az újdonság leginkább az, hogy ezek meglepően hihető és hiteles információkon alapulnak. Lehet ugyanis szeretni a hibrid technológiát vagy akár kétkedni is benne, de egyvalami tény: használata erőteljesen képes ráhangolni, ránevelni a környezettudatos autóhasználatra és hatótáv korlátok nélkül betekintést nyújtani a villanyautózás egészen különleges élményébe. Hiszen a Toyota hibrid technológiák lényege pont az, hogy lehetőséget enged sok-sok kilométeren keresztül a tisztán villanyüzem élményének átélésére, miközben biztonságnak ott van a benzinmotor. 

EZT IS AJÁNLJUK:

    Az pedig, hogy a Toyota globális és magyarországi marketing stratégiáját is őszintén áthatja a környezetvédelem, az számos, szívemhez közel álló akció bizonyítja. Természetvédelmi, fenntarthatósági, fajvédelmi pályázatok és akcióprogramok, őserdő újratelepítések, környezettudatosan élő közösségek támogatása. Vagy akár itthon és most a márka nyílt hetét a kerékpározást népszerűsítő nyereményekkel teszik színessé. 

    Askoll e-bike Forrás: Autószektor

    Askoll e-bike Forrás: Autószektor

    Már önmagában az is ritkaság, hogy egy autó gyártó teljes szívvel oda áll a bringázás mellé, ami bizonyos rövidebb utak esetén magának az autózásnak az alternatívája. Ennek ellenére a Toyota az egyik prémium e-bike vagyis hibrid bringa gyártóval, az olasz Askollal, - mint korábbi sajtóközleményükből kiderül - azt tervezi, hogy felhívja a figyelmet: ha nem állítjuk meg környezetünk, a minket körülvevő természet eszetlen pusztítását hamarosan a szép autóknak sem marad semmi értelme. Legyen ez a mondat egyúttal a küszöbön álló április 22-ei Föld Napja szlogenje is.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16