• Tech

Változás a YouTube-on: ennek sokan nem fognak örülni

A YouTube célja, hogy elvegye a kisebb csatornák kedvét a lopástól.

A legnagyobb videómegosztón mostantól csak azoknak a csatornáknak a videóinál jelennek meg reklámok, amelyeknek legalább 10 000 megtekintése van. A YouTube szerint ez a szám elég magas ahhoz, hogy a csatornák eldönthessék, a honlap szabályai szerint akarnak játszani, vagy sem. Ugyanakkor a 10 000 megtekintés nem túl nagy elvárás, így reményeik szerint nem veszi el a felhasználók kedvét attól, hogy csatlakozzanak a YouTube Partner Programhoz.

A cég alelnöke azzal indokolta a döntést, hogy egyre több olyan esettel találkoznak, amikor nagyszerű, eredeti anyagokat lopnak el a felhasználók, majd a sajátjukként töltik fel – és ezért még pénzt is kapnak, ha szerencséjük van.

A YouTube eközben több kritikát kapott az elmúlt hetekben, miután kiszivárgott, hogy több világmárka eltávolíttatta a hirdetéseit az oldalról, mivel szélsőséges nézeteket valló videók alatt futtatták őket – ezzel pedig a csatorna tulajdonosa pénzt kapott. Állítólag több, mint 250 vállalat bontott szerződést a Google-lel, amivel akár 750 millió dollárt veszíthetett az óriáscég.

A cég alelnöke most azt is megígérte, felülvizsgálják a Partner Programba való jelentkezés feltételeit. Ha valaki elérte a 10 000 megtekintést, átnézik a tevékenységét, és ha mindent rendben találnak, felajánlják neki a partnerséget, azaz kaphat reklámokat és bevételt is – írja az Independent

Kommentek:

Top 0