• Autó
Autószektor

X akta: Bemutatták az új Mercedes pickup-ot

Idehaza is bemutatkozott a Mercedes legújabb modellje a Mercedes X pickup. A villányi Sauska pincészetbe szervezett bemutatón közel húsz tesztautóból álló flottát tehettünk próbára közúton és a szőlőtáblák dűlői között.

A prémiumgyártó az X pickup-pal egy új szegmensbe érkezett. Ennek okán jószerével mindenki a dolgok mögé akart nézni, ami nem csoda, hiszen a Renault-Nissan-Daimler kötődésnek voltak már korábbi gyermekei. Így némiképp érthető, hogy a szaksajtó is erősebb szemüveget vett fel a paralel megoldások keresése okán. Jegyzem meg feltehetőleg a márka számára ez lesz a legnagyobb ódium, amivel a bevezetési időszakban meg kell majd küzdenie. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a prezentáció alkalmával többször ráerősítettek arra, hogy noha Navara volt a donor, az X annyi fejlesztésen ment keresztül, hogy gyakorlatilag a kilincseken kívül semmi nem egyezik meg a két autó között. A későbbeikben kibontjuk majd ezt is, de előtte egy gondolatra térjünk vissza a kategóriához.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Úgy véljük, szinte teljesen felesleges feltenni a kérdést egy olyan gyártónak, aki szinte minden járműosztályban képviseli magát, hogy miért készít pickupot. A kérdés inkább az, hogy miért csak most száll be ebbe a bizniszbe, hiszen a tágabb holdudvarban - ahogy azt fentebb is olvashatták – az alapokhoz minden a spájzban volt. Ráadásul az elmúlt években ez a kategória többfunkciós lett, hiszen a málhahordó mivolt szépen átkúszott a szabadidőautós tartományban is, amivel még több potenciális vevő érhető el. Természetesen a dolog mögött gazdasági tényezők is megbújnak, de az már egy másik aspektus. Nehéz megmondani, hogy milyen vevőkörre apellál a Mercedes. Ugyan van fapados kivitele is az X-nek, de feltehetőleg nem ez lesz a legkelendőbb portéka a kínálatból, de nyilván a csillagosok sem erre építenek. De nézzük, hogy állt össze az X-akta.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Tehát a Nissan Navara képezte az alapokat. De az X-nél már szélesebb lett a nyomtáv hét cenitvel, módosították a felfüggesztéseket, de megmaradt a csavarrugós megoldás elöl-hátul, de ezek teherbírása is más, mint a japán technikában. Új az elsőhíd, a kormánymű is.

    Az erőforrás kínálatában egy 2.3 literes négyhengeres dízelmotor dolgozik kétféle teljesímészszinttel, az egy turbós X 220 d 163, a duplaturbós X250 d 190 lóerőt abszolvál. Mindkét motorvariáció elérhető hátsó és kapcsolható összkerékhajtással. Alaphelyzetben hatfokozatú kéziváltó van a hajtásláncban, de nagyobbik motorhoz hétfokozatú automata is rendelhető. 2018 derekától pedig jön a Merci nagyágyúja az X 350 d. A háromezres V6-os 258 lóerős és 550 Nm teljesít, a hajtásláncában további részében 7G Tronic Plus kormányról is kapcsolható automataváltó és állandó 4MATIC rendszer dolgozik majd.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A külcsín marcona csillaggal indul, aminek dizájnja követi a márka SUV-s vonalának formavilágát. A sziluettben nincsen semmi rendhagyó, a minőségi lépés az utastérbe érhető tetten. Mercedes metodika szerinti elrendezést találunk, a márkától elvárható minőségi színvonalon. Az új X osztály egyébként három felszereltségi szinten érhető el. Az alapváltozata PURE, ezt a PROGRESSIVE, míg a csúcsot a POWER felszereltség jelenti.

    Egyébként feladta magának a leckét a Mercedes, mert egy prémium pickuopot csinálni nem más mint kompromisszumok halmaza. Tehát igen csak vékony az a mezsgye, ami mentén haladni lehet, hiszen arról szó sem lehet, hogy az eredendő kishaszonjárműves küldetését bármilyen csorba is érje. A Mercedes sem engedett ebből. A puttony teherbírása 1,1 tonna, és természetesen az etalonnak számító Euro raklap is befér a kerékjárati ívek közé. A prémiumjelleghez az utastér személyautós kialakítása jelenti a belépőt, amiben nincs is hiba az illesztések precízek. Találunk zongoralakkos felületeket, és szálracsiszolt dekorbetéteket. A szélesebb nyomtávnak köszönhetően gazdag a belső térkínálat, az első traktus kifejezetten fejedelmi. A hátsó üléssor komfortja mindig egy kicsit necces a pickupok esetében, mindig egy kicsit keményebbre sikerül, ami hosszabb utaknál tapasztalható ki igazán, erre most nem került sor. Ami talán hiányzott az utastérből az a tárolórekesz. Egy-két jó ötlet léleksimogató lett volna, ugyanis ennél a járműosztálynál mindig valahogy kifelejtik.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A tesztnap hard és szoft off roados valamint országúti etapokból állt. Azt nem lehet mondani a szervezőkre, hogy operett pályákat állítottak össze, ami a terepes szakaszokat illeti, igaz az erre kijelölt autókon terepgumi volt, „sivatagi” keréknyomással. A szőlőtáblák makadám dűlőit megspékelte az időjárás, így voltak sárban gazdag szakaszok is, ami kifejezetten életszerűvé tették a próbát, így aztán néha nehéz volt eldönteni, hogy vajon melyik a kemény és melyik lágyabb etap.

    Szokták volt mondani, hogy lakva ismeri meg az ember. Így éreztem az országúti szakasznál is. A néhány levezetett kilométer éppen csak ízelítőt adott az autó képességeiről. Tudtam,  hogy nem érhet nagy csalódás, hiszen ez a dízelmotor már a Navarában is jó fungál, így csak ennél jobbra számíthattam. A csendes menetkomfortérzethez nyilván nem csak az alaposabb szigetelés, hanem az újrahangolt és számos ponton megváltoztatott futómű is hozzájárult. Mondhatnám, ahogy az illik a Mercedes teljes vezetéstámogató és biztonságtechnikai arzenálja megtalálható az X osztályban a sávtartó asszisztenciától a 360 fokos kamera rendszerig, mely utóbbi nagyon jó szolgálatot tesz a terepezés közben.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A Mercedes tehát egészen biztos, hogy nem húzott tizenkilencre lapot az X osztállyal, amit jól alátámaszt az is, hogy már látatlanban számosan bizalmat szavaztak a csillagos márka új üdvöskéjének.

    A Mercedes X belépő változata a hátsókerekes 220 d nettó 8,99 millió forintról indul, összkerekes változat 9,79, a jelenlegi kínálat csúcsát jelentő 250 d  pedig 10,4 millió forintba kerül.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16