• Autó
Autószektor

Világhírű autógyártók vadonatúj szerepben

100-120 éve sikeresen működő, patinás autógyártók számára teremtett bemutatkozási lehetőséget, új, eddig ismeretlen szerepekben a fenntartható mobilitás globális kihívása.

Ugye nem túlzok ha azt állítom: kevesen gondolták volna, hogy a világ elektromos roller gyártásában két régi-új nagy nevet kell megtanulnunk a BMW-t és a Fordot. Nem valószínű, hogy néhány évvel ezelőtt ha valaki napelemek vásárlásán gondolkodik akkor a Nissan márkanév jut eszébe. Valószínűleg azt is kevesen hitték, hogy az egy-két évtizede még kinevetett, aztán már csak megmosolygott, de egy ideje egyre komolyabban vett, három kerekű városi mini járművek leginnovatívabbja Toyota márkanéven fut majd. 

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Örvendetes fejlemények ezek. Mert egyrészről természetesen nagy szükség van a semmiből berobbanó start up-ok, néha elképesztő, sokszor megmosolyogtató, de nem ritkán korszakalkotó ötleteire, innovációira. De amikor ezeket meg kell valósítani, sorozatgyártásukat meg kell szervezni és 100-120 ország piacán egyszerre kell vele megjelenni, azért nem ártanak a jó öregek a háznál. Szóval én egyáltalán nem tartom bajnak ha a trendi városi rollerek full extrás márkáját BMW-nek hívják vagy ha az Egyesült Államok új "néprollere" Ford néven fut majd. 

EZT IS AJÁNLJUK:
    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Ráadásul amikor ezek a világmárkák - amelyek nem csak az autóiparban tartoznak a világ legértékesebb brandjai közé - csinálnak kedvet és tesznek javaslatot arra, hogy például rövid városi útjaink során autó helyett használjunk villany rollert, akkor nagyságrendekkel többen figyelnek fel erre, mintha mindezt egy feltörekvő ismeretlen javasolná. Egyébként az említett gyártók új piaci szegmensben bemutatott termékei tökéletesen illeszkednek a márka image-hez. A BMW villanyrollere igazi prémium termék. Rengeteg extrával, letisztult design-al és - első hallásra - rémisztően magas árral. A Ford Ojo márka néven futó elektromos rollere 40 km hatótávot, 32 km/h végsebességet, praktikus csomagtartót is tartalmaz. Pont olyan mint egy jó Ford, praktikus, minőségi és ára is viszonylag barátságos. 

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Ha felébresztenének valakit egy-két évtizedes csipkerózsika álomból, nehéz lenne elmagyarázni neki, miért foglalkozik a Nissan házak és garázsok tetejére telepíthető napelemekkel, akkumulátorokkal, inverterekkel. Akik viszont végig nézték a korábban brutális fogyasztású japán sport autó gyártó elmúlt két évtizedes metamorfózisát, könnyen megérthetik, hogy a világ vezető villanyautó gyártójává vált Nissan, miért is vágott bele a napelem iparba.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A sokáig megbízható, tartós, de unalmas Toyota márkára sem ismerne rá az, aki valamilyen oknál fogva kihagyta az elmúlt két évtizedet. A megbízhatóság környezettudatossággal párosult, az unalom divatosságba fordult, innen pedig logikusan következett az a lépés, hogy a Toyota I-road nevű háromkerekű, a motor, az autó minden előnyét egyesítő és hátrányait kiküszöbölő városi minijével berobbanjon a futurisztikus metropoliszok jövőbe mutató közlekedési megoldásaiba.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16