• Autó
Faktor

Vezettük a legújabb Opelt

Alig pár hónappal, hogy a PSA megvásárolta az Opelt, már vezethettük is az első francia Opelt. Persze, az együttműködés gyökerei mélyebbre nyúlnak, a közös platformra épített kisautó tervezése jó pár évvel ezelőtt megkezdődött.

Ugyan Opel embléma feszít rajta és a legújabb villámos dizájnt követi, a Crossland X valójában egy Peugeot 2008. Ugyanarra a moduláris PF1 platformra épül, mint az és amire a következő Citroen C3 Picasso fog. A motorfedelet felnyitva szembetűnnek a PSA-logók, GM felirat alig pár alkatrészen van, a dízelmotor sem magyar, viszont a vezérlőelektronika a magyarországi Bosch terméke. Vezetni pont olyan jó, mint amilyen a 2008-ast, futóműve stabil (elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros), a keskeny nyomtáv és a magasabb építés ellenére jól fekszi az utat, határhelyzetben sem lehet kihozni a sodrából, az ESP finoman és határozottan segít be. Az automatikus váltó kézzel is kapcsolható, a benzines modell váltója kissé darabosan, a dízelé viszonylag finoman dolgozik. Fékjei erősek, elöl és hátul tárcsák lassítják.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

Családban maradSokan kérdezhetik, hogy miért kellett a Mokka X mellé még egy B-kategóriás szabadidő-autó? A márka marketingesei szerint a Meriva utódjának tekintett Crossland X praktikusabb, tágasabb, modernebb, trendi és urbánusabb. Míg az Opel Mokka X egy tipikus SUV, alkalmi terepes kirándulásokhoz opcionális összkerékhajtással, a zömök külsejű és bőséges belső terű új Opel Crossland X városba való. 4,21 méteres hosszúságával a Crossland X 16 centiméterrel rövidebb az Opel Astránál, ugyanakkor tíz centivel magasabb. Az A oszlop sokat kitakar a kilátásból.

Innovációk soraOlyan innovációkat kínál a Crossland X, amelyek biztonságosabbá, kellemesebbé és könnyebbé teszik a mindennapokat. Mindössze néhány kiragadott példa erre a teljesen LED-es fényszóró, a lapkára vetített kijelző (a menetsebességet, a limitet, a sebességhatárolós adaptív sebességszabályozó beállításait és a navigációs információkat a vezető közvetlen látóterében mutatja), a 180 fokos panoráma-tolatókamera, a parkolóhelyre automatikusan bekormányzó asszisztens, a figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyére, gyalogos-felismeréssel és automatikus vészfékezéssel, a sávtartó és a sebességhatárra figyelmeztető asszisztens, az elfáradási figyelmeztetés és a holttér-figyelmeztetés. Ezekhez járul az Opelre jellemző kiváló digitális csatlakoztathatóság, az OnStar a WLAN-hotspottal. Utóbbi a szokásos szolgáltatások (vészhívás, navigálás, tudakozó, online diagnosztika) mellett a szállodafoglalásban és szabad parkolóhely-keresésben is segít.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

Praktikus és színesHossza 4212 milliméter, szélessége (behajtott külső tükrökkel) 1825, magassága 1605, tengelytávla 2604 milliméter, az Adamhoz hasonlóan különböző színben választhatja a tetőt a vevő.

Az 520 literes poggyásztér kifejezetten jónak számít ebben a szegmensben, a hátsó üléstámla lehajtása nélkül, öt személlyel a fedélzeten. A második sorban utazók 150 milliméternyivel állíthatják előre-hátra a 60:40 százalékban osztott ülésüket, ezáltal még flexibilisebb a Crossland X - ez azonban feláras tétel és mintegy 20-25 kilogrammal növeli meg a jármű tömegét. Hátratolva is 410 liter áll a rendelkezésünkre, teljesen lefektetett hátsó üléssel 1255 liternyire nő a rakodótér.

Gazdag felszereltségSzéria az Opel Crossland X-ben a Radio R 4.0 rádió, USB-csatlakozóval, Bluetooth-audiostreaminggel, kihangosítóval és hangvezérléssel. A Radio R 4.0 IntelliLink és a Navi 5.0 IntelliLink akár öthüvelykes színes érintőképernyője tökéletesen integrálja az okostelefont, Apple CarPlay és Android Auto útján. Az erre alkalmas mobiltelefont induktívan, vezeték nélkül tölti fel.

A Crossland X már rendelhető a hazai kereskedésekben, a gyártását május 2-án kezdték meg az Opel zaragozai gyárában. Egyelőre fapados változatban nem választható, a második felszereltségű Enjoy modell alapára 4,14 millió forint (ebből már levontuk a kezdeti, 300 ezer forintos bevezetőárat)..

Azt, hogy mi lapul a motorháztető alatt, megtudhatja az Autószektor oldalán!

Kommentek:

Top 0