• Belföld
P. Petra

Versenyképesebbé válik a vasúti közlekedés Kelenföld és Százhalombatta között

Egyszerűbb megközelítés, korszerűbb állomások, kényelmesebb és gyorsabb utazás. 2020 év végére befejeződik a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló Kelenföld - Százhalombatta közötti vasúti pályaszakasz teljes átépítése.

A fejlesztés keretében az érintett szakaszon összesen 49 km hosszúságú hézagnélküli vágány épül, és a teljes kétvágányú szakaszon korszerűsítik az 56 km hosszú villamos felsővezetéki hálózatot. Kelenföld és Százhalombatta települések között 20,5 km hosszon megtörténik a vasúti pálya teljes átépítése. A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható, 225 kN tengelyterhelés mellett. A közlekedés megkönnyítése és az utazók kényelme érdekében az állomásokon és megállóhelyeken korszerű 55 cm magas peronok, peronaluljárók, liftek, perontetők épülnek, valamint a térvilágítást is modernizálják.

A Kelenföld és Százhalombatta közötti vasútvonal szakaszon 5 állomáson, illetve megállóhelyen (Budafok, Háros, Nagytétény-Diósd, Érd felső, Érd) kialakításra kerülő, összesen 182 személygépkocsi megállására alkalmas  P+R parkoló, illetve  Hároson, valamint Érden, összesen 100 kerékpár  elhelyezésére alkalmas B+R parkoló kerül kialakításra.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Ennek köszönhetően a teljes vonalon kényelmesebben és könnyebben elérhetővé válik az állomásra egyéni közlekedési eszközzel érkezők számára a vasúti közlekedés, a parkolókban kiépítésre kerülő kamera rendszer révén pedig biztonságosabb lesz a járművek tárolása. A vonalon létesülő korszerű elektronikus biztosító berendezés, és az ún. ETCS 2 (vonatbefolyásoló) rendszer létesítésével európai szintűvé válik a forgalombiztonság, csökken a menetidő, ezáltal hosszútávon versenyképesebbé válik a vasúti közlekedés.

    Fotó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

    Fotó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

    A fejlesztés eredményeképpen megújuló vasúti személyszállítás akár az egyéni közlekedésnél is gyorsabb és komfortosabb eljutási lehetőséget biztosíthat a vonattal történő utazást választók számára.

    A CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) és a Magyar Állam támogatásával, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló vasútfejlesztés révén a térség szerepe a teherszállítás terén is felértékelődik. Az Uniós támogatás biztosításának célja, hogy a vonal Észak-Kelet – Dél-Nyugat irányú európai teherszállítási korridorként jobb kapcsolatot teremtsen a Magyarországon át lebonyolításra kerülő teherforgalom számára, Zágrábon keresztül egészen Rijekáig, javítva ezzel a régió belső elérhetőségét is.

    A beruházás előnyei 

    • A sebességkorlátozások megszűnnek, a pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható, 225 kN tengelyterhelés mellett
    • Alacsony peronok helyett korszerű, 55 cm magas, akadálymentesen megközelíthető peronok kialakítása
    • Hiányzó parkolóhelyek pótlása
    • Elhanyagolt állomási előterek megújítása
    • Közlekedés színvonala és az utasbiztonság nő

    A cikk tartalmáért kizárólag a szerző felelős. Az Európai Unió nem vállal felelősséget a cikkben szereplő információk semminemű felhasználásáért.

    Top 16