• Autó
Faktor

Ultrakompakt SUV, az meg mi?

Vége a plázázásnak, mert annyi az érdeklődő a szalonokban, hogy nem győzi munkával a Suzuki, mely visszaszerezte piacelsőségét, ezért nem kell kitelepülve verbuválni a vevőket.

Élen a Suzuki                                                              

Ismét a magyar újautó piac csúcsán a Suzuki, mely motorkerékpárok, csónakmotorok mellett intenzíven növelte autóeladásait és jelenleg is vezeti az új személykocsik listáját. A magyarázat egyszerű; divatos formák, tetszetős modellek és persze egyre több kulturált szalon: már hetvennél több márkakereskedésre bővült az értékesítési és szervizhálózat, mert az elmúlt hónapokban öt újat nyitott a japán márka. A Suzuki idén is növekvő eladásokkal és nagyobb piaci részesedéssel számol.

Amint arról már beszámoltunk, a Datahouse adatai szerint 2016-ban 11 266 új Suzukit helyeztek forgalomba, ami még elmarad a 2008-as rekordtól, amikor közel 25 ezret adtak el, de már alaposan túlszárnyalja a 2011-es év 1600 darabos mélypontját. A tavalyi számok 11,67 százalékos piaci részesedést hoztak a Suzukinak, és ahogy Krisztián Róbert operatív igazgató elmondta ez főleg a Vitara és a megújult S-Cross modellnek köszönhető, előbbiből 6538-at, utóbbiból 1643-at adtak el.

A Suzuki eredményei azt is figyelemre méltóak, mert más márkákkal ellentétben minimális a re-exportja, miközben magas - 60 százalékos - magánvásárlóinak aránya.

Újabb mini SUV

Csak a neve a régi, az autó teljesen új, ráadásul kategóriateremtő, amit a gyárik így fogalmaztak meg: az Ignis egy ultrakompakt SUV, ami a kompakt Vitara kistestvére, mindet tud, csak méretében kisebb, de például terepjáró-képességben nem marad el fivérétől. Korábban felmerült a crossover jelzés is, de mivel az Ignisnek jobbak a terepszögei, mint a Vitarának, ezért inkább SUV-ként forgalmazzák a kisautót, melyet A+ vagy B- kategória közé sorolnak. Az Ignis rövidebb, de tágasabb a Swiftnél. Mint már arról beszámolt az Autószektor, Esztergomban nem készülnek Swiftek, melynek új változatát a második félévben importálják majd.

Bár a modell induló listaára közel 3,7 millió forint, de márka szokás szerint komoly akciókkal és 700 ezer forintos engedménnyel csábítja az első vevőket, akik a cserekampányról és finanszírozásról, valamint a kedvezményről a kereskedővel tárgyalhatnak.

Ezer Ignis

Tóth Péter kereskedelmi igazgató idén ezer Ignis értékesítésével számol, amire van esély, mert a bővülő SUV család sikere komoly húzóerőt jelent a szalonokban, ahol egyre több a magánvásárló, így már nem is vonulnak külső helyszínekre, például plázákba vevőket csábítani.

Az élményben gazdag, méretben kicsi, és jól manőverezhető Ignis a hagyományos vevők mellett biztosan több új megrendelést jelent majd a Suzukinak, mely a városi fiatalok is célcsoportnak tekinti.

Könnyűszerkezetes építés, 1,2-es benzinmotor és rendelhető 4x4-es hajtás, valamint gazdag színválaszték, akár eltérőre fényezve a tető és a kocsiszekrény. A kereskedésekben vélhetően felára miatt lesz kevésbé kelendő a Hybrid. Kézi és AGS robotizált váltóval, lejtmenetvezérlővel és hegymeneti elindulás-segítővel, valamint AllGrip Auto összkerékhajtással is készül az Ignis.

A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán!

Kommentek:

Top 16