• Autó
Faktor

Új Bugattik, Ferrarik, és Porschék készülnek Pécsett - 2. rész

Nem túl közismert tény, de a gyárak engedélyével, közel másfél éve készülnek kézi munkával modern Bugattik, Ferrarik, Lamborghinik, McLarenek, Paganik, Porschék és Mercedesek a déli nagyvárosunkban. Igaz, csak kicsinyített változatban, de olyan részletességgel és kidolgozással, mint az eredetik.

Egy adott típusról az első „mester” makett elkészítése körülbelül 3000 munkaórát vesz igénybe. Ha egy ember végezné, akkor egy fél éve rámenne, éppen ezért az Amalgamnál különböző területekre (felnik, fényezés, belső terek, futómű, stb.) szakosodott csoportok dolgoznak, amelyek összeadott munkaideje így is kiadja a 3000 órát. Ebből a mester makettből készülnek el az öntőformák, de azok megléte után is 3-500 órát vesz igénybe minden további példány elkészítése.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

Az 1:8-as méretarányt a modellvilágban prémium méretnek nevezik, nem sok gyártó készít ekkora modelleket. Az Amalgam azért választotta, mert se nem túl kicsi, se nem túl nagy, a formák, ívek, hajlatok már tökéletesen megfigyelhetőek ekkora méretben. Bár a legtöbb modell 1:8-as méretarányú, néha tesznek kivételt: vannak olcsóbb, 1:12-es makettek is, a Ferrari Forma-1-es autóiból készültek 1:5 méretarányúakat is, sőt, az utcai 458 Italiából pedig több mint 1 méter hosszú, 1:4-es, limitált példányszámú makett is készült már.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Eleinte egy makett csak 1000 darabból állt, mára ez a szám meghaladja a 3000-et, ami a technológia fejlődése miatt vált lehetségessé. Ez már csak kevéssel fog nőni a jövőben, főleg amiatt, mert egyre több alkatrész fog működni is, amire jó példa a nemrég bevezetett külső-belső LED világítás.

    A gyár négy fő területre koncentrál: modern szupersportkocsik, modern versenyautók, veterán szupersportkocsik, és veterán versenyautók. Hétköznapi autókat sosem készítettek, és a versenyautók között is a Le Mans-i és a Forma-1-es gépek dominálnak. A komplett modellautók mellett készítenek különálló versenymotorokat és 1:1 méretarányban Forma-1-es kormánykerekeket is.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    2015. novemberben indult el a gyártás 15 fős dolgozói létszámmal az világ harmadik Amalgam gyártóüzemében, a pécsi Zsolnay Kulturális Negyedben. Alig egy évvel később, százmillió forintos állami támogatást is igénybe véve kibővítették az üzemet egy új épületszinttel, 2017-ben a dolgozók száma 120 főre fog emelkedni. A magyar gyárban egyelőre Forma-1-es autókat és mai utcai sportautók modelljeit készítik el a leghíresebb gyártók kínálatából.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16