• Autó
Faktor

Új Bugattik, Ferrarik, és Porschék készülnek Pécsett 1. rész

Nem túl közismert tény, de a gyárak engedélyével, közel másfél éve készülnek kézi munkával modern Bugattik, Ferrarik, Lamborghinik, McLarenek, Paganik, Porschék és Mercedesek a déli nagyvárosunkban. Igaz, csak kicsinyített változatban, de olyan részletességgel és kidolgozással, mint az eredetik.

Szinte minden Forma-1-es csapat menedzserének irodájában megtalálható egy-egy hihetetlen részletességgel kidolgozott 1:8-as méretarányú makett az adott istálló aktuális és korábbi versenyautóiról. Közös bennük, hogy mind az angol prémium makettgyártó, az Amalgam Fine Model Cars termékei. A vállalat ma már nem elégszik meg azzal, hogy hihetetlenül élethű maketteket gyárt az Aston Martin, a Ferrari, a Porsche, a Bugatti, a McLaren, és a Mercedes típusaiból, hanem egyedi megrendeléseket is fogadnak, vagyis bármilyen autónak elkészítik a kicsinyített mását, amivel beállít az ügyfél.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

Korábban csak modern autókkal foglalkoztak, de manapság már veteránokból is készítenek ilyen maketteket. A minden Amalgam termékre jellemző, hihetetlen mértékű élethűség annak köszönhető, hogy minden autó – a szerkezetének bonyolultságától függően - 200-350 órányi munkával készül, teljesen kézi összeszereléssel. A makettek alkatrészeit kézzel csiszolják, alapozzák, festik, illetve szerelik össze, éppen ezért minden darab egyedi.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Azzal kezdődik a folyamat, hogy az igazi autóról lézerszkennerrel mintát vesznek, aztán CNC marógépekkel méretarányos prototípust készítenek belőle, tartós és ellenálló anyagból.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Ez alapján készülnek el a szilikon öntőformák minden egyes darabhoz. A modellek nagyobb darabjait ezután gyantából készítik el a formák segítségével, a kisebb alkatrészek – például amelyekből a futóművek állnak - pedig fémből készülnek. Néhány esetben – mint például a Mercedes W196 fa kormánykereke – az eredetivel megegyező anyagokat is használnak, de ez ritka, mert a cég nem elsősorban az élethű anyaghasználatra, hanem az eredeti kinézet tökéletes reprodukálására törekszik, ami kicsinyített termékek esetében két teljesen különálló dolog. Ez jól látszik például az ülések esetében, amelyeket nem bőrrel, hanem jórészt bőrhatású műanyagokkal, textilekkel helyettesítenek, mert ezek adják azt a hatást, mintha bőrüléseket látna az ember.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Az Amalgam minden esetben a tökéletes kinézetre törekszik, ami persze az árakban is jelentkezik. Egy 1:8-as Forma-1-es autó körülbelül 1,5 millió forintba, egy karosszériás GT autó 2-3 millió forintba is belekerül. Ha valaki a saját járművéről rendel egy modellt, az 1:8 méretarányban a sima modellek 6-8-szorosába, 1:5 méretarányban pedig akár a 10-15-szörösébe is belekerül, vagyis annyiba, mint akár egy vadonatúj, valódi Porsche. Már arra is volt példa, hogy egy modellért akár 75 millió forintot is elkérjenek.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán.

    Kommentek:

    Top 16