• Élet
Faktor

Túlette magát? Ez a 7 trükk segíthet

Karácsonykor könnyű többet enni a kelleténél, de szakemberek elmondták, hogyan segíthetünk magunkon.

A karácsonyi vacsorák és ebédek során általában több fogást kell végigenni, és akkor még ott vannak a sütemények is. Nem csoda, ha az ember túleszi magát. Ezután pedig küzdhetünk a fájó, feszülő hasunkkal.

A clevelandi klinika gasztroenterológusa, Dr. Jamile Wakim-Fleming azonban elárult pár trükköt, amik segíthetnek.

EZT IS AJÁNLJUK:

    1. Szürcsöljünk el egy pohár langyos vizetLassan kell meginni egy pohárnyi vizet, a legjobb pedig, ha langyos. Ez segít a táplálékot fellazítani és mozgásra ingerli a bélrendszert is.

    2. Figyeljünk, hogy kevesebb levegőt nyeljünkNe beszéljünk és együnk egy időben. Evéshez mindig üljünk le, de ne görnyedjünk előre! Az ételt zárt szájjal rágjuk, így nem nyelünk felesleges levegőt.

    3. Álljunk fel és járkáljunk!Bár ez az utolsó dolog, amire az ember vágyik, ha tele van gázokkal vagy feszül a hasa, de egy kényelmes kis mozgás segíthet. Egy kis séta vagy pár nyújtás is sokat javíthat a hasunk állapotán. Próbáljunk meg állva lehajolni és megérinteni a lábujjainkat. De egy pár törzscsavarás is segít.

    4. Figyeljük, mit eszünkSokaknak laktózintolerancia miatt puffad a hasa. Ha azonban nekünk nincs (vagy eddig nem tudtunk róla), akkor is érdemes leállni a tejes ételekről. A szervezet ugyanis ekkor is telítődni tud. Így ha sok sajtot vagy Bailey's-t fogyasztunk, akkor is felpuffadhatunk.

    5. Igyunk meg egy csésze borsmentateátA borsmenta csökkenti a puffadást, ellazítja az izmokat, sőt, görcsoldó hatása is van. Gyerekeknek azonban nem lehet adni!

    6. Melegítsük a hasunkat

    Egy meleg pléd vagy melegítőpárna jó hatással lesz a hasunkra. A meleg görcsoldó hatású, és így ellazulhatnak a belek.

    7. Növeljük a rostbeviteltIgyekezzünk minél több rostos ételt enni. Ha lehet, olykor fogyasszunk el egy smoothyt-t - zöldség és/vagy gyümölcsturmixot.

    Kommentek:

    Top 16