• Pénz
Faktor

Több millió magyar vesz karácsonyi ajándékot az interneten

A magyar internetezők 71,9 százaléka vesz ajándékot a neten egy friss felmérés szerint. Ez öt és fél millió embert jelent.

A magyarok 76,1 százaléka használja az internetet az UNESCO éves jelentése alapján. A KSH szerint ez körülbelül 7 675 000 embert jelent. Köztük végzett felmérést a GfK piackutató cég. Az eredmény szerint 71,9 százalékuk vesz karácsonyi ajándékot az interneten.

Egyre többen vesznek ajándékot a számítógép előtt ülve.

Egyre többen vesznek ajándékot a számítógép előtt ülve.

A kutatást a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég rendelte meg és több országban is megkérdezték az embereket - írja az MTI. Kiderült az is, hogy a magyarok 43 százaléka már novemberben elkezdte megvenni az ajándékokat.

A felmérés szerint a magyarok a párjuknak (64 százaléka), a szülőknek (62 százalék), a gyerekeknek (56 százalék), a kutyának, macskának (10 százalék) vesz ajándékot karácsonykor. De az emberek hatoda magát is meglepi ilyenkor.

Nyolc emberből csak egy készít listát arról, hogy mit szeretne megvenni. Ezért lehet, hogy csak a magyarok kétharmada végez egy nap alatt az ajándék beszerzéssel. A Faktor korábban írt arról, hogy ilyenkor mennyi pénzt költenek el a magyarok.

Érdemes jól körülnézni a netenMég mindig sokan vannak, akik a bolti vásárláshoz képest kevésbé biztonságosnak tartják az internetes vásárlást. Perger Mónika, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főosztályvezető-helyettese korábban arról beszélt a Faktornak, hogy érdemes megnézni azt, hogy Magyarországon van-e az internetes áruház székhelye.

Ha valaki értékesebb dolgot szeretne venni, akkor a megrendelés előtt keresse meg e-mailban vagy telefonon az áruházat és így győződjön meg arról, hogy nem fogják később becsapni.

Ez azért is fontos, mert ha hibás a termék, csak akkor van esély visszakapni a pénzt, ha létezik és megtalálható a kereskedő. Fontos azt is tudni, hogy az interneten vett termékek esetében 14 napon belül indokolás nélkül el lehet állni a vásárlástól.

Top 0