• Autó
Faktor

Titkos és nyílt napok a szépülő Hungaroringen

Azt mindenki tudja, hogy mire való egy versenypálya, de hiába böngésszük alaposan a naptárát, abban nem minden esemény szerepel, mert hogy vannak titkos programok is.

ETCC, WTCC, TCR

Amit tudni lehet, hogy folyamatosan megújul és idén is programokban gazdag a Hungaroring, melyre a megszokott futamok mellett újabbak jönnek. A május 14-i hétvégén rendezik az ETCC és WTCC futamokat, melyeken méltán kedvenc Michelisz Norbertnek lehet drukkolni. Egy hónapos szünet után, június 16-18-án láthat a Német Túraautó-bajnokság (DTM) melynek betétfutamában a győri gyártású és alaposan felspécizett TT-k is versenyeznek az Audi kupáért.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

EZT IS AJÁNLJUK:

    Július másodikán igazi premier lesz, mert magyar pályán először áll rajthoz a TCR mezőnye, de nem kevésbé lesz látványos a GT Open bajnokság Hungaroringen megrendezésre kerülő futama. A hónap végén, egészen pontosan július 30-án tartják a Forma 1-es Magyar Nagydíjat, aztán augusztus 26-án és 27-én a Truck Grand Prix-t, melynek mezőnyében Kiss Norbinak drukkolhatunk. A két Norbi tényleg komoly vonzerőt jelent, ezt a 50-70 ezres nézőszám is igazolja és külföldi versenyzők is, akik szerint a Hungaroring hangulata tényleg fantasztikus mind a WTCC, mind a Kamion Nagydíj idején.

    F1-es és GP3-as tesztnapok Mogyoródon

    A korábbi évekkel ellentétben idén nem Silverstone-ban, hanem a Hungaroringen tesztelnek a Forma 1-es csapatok, melyek a futam után a szokásokkal ellentétben vasárnap este nem csomagolnak, hanem továbbra is Mogyoródon maradnak. A FIA előírása szerint a négy napból kettőn a fiatal - három nagydíjnál kevesebbet teljesített - versenyzőket kell szerepeltetni, tehát lehetőséget kapnak a tesztpilótaként tartalékéban tartott tehetségek is.

    Június 6-án és 7-én Mogyoródon rendezik meg a Forma 1-es betétfutamként szereplő GP3-as szezon egyetlen évközi tesztjét.

    Zárt kapus események

    Hogy mire jó még egy ring a hivatalos futamokon kívül? Sok mindenre, mert igaz, hogy elsődlegesen versenyek rendezésére használják a magyarországi pályákat, melyek közül a legnépszerűbb és legismertebb a mogyoródi, mely 1986-os avatása óta szerepel a Forma 1-es naptárban, de egyre több tömeggyártó is ringbe száll. A márkáknak jó reklám a hétvégi közönségtalálkozó, mely százezer nézőt csábít a Hungaroringre, ahol évek óta törzstag az Opel és olykor a Renault.

    A francia márka itt tartotta 1990-es modelljének világpremierjét, melyre több száz külföldi szakembert utaztatott különrepülőgépekkel Magyarországra. Akkor a legújabb 21-es Chamade modell bemutatóját és tesztelését rendezték a Hungaroringen, ahol a meghívottak Trabantokat is vezethettek, az esti fogadást a budai Várpalota előtt tartották, hogy a vendégek Budapest panorámájában gyönyörködhessenek.

    Magyar ringen az RS és OPC

    Mogyoródon nyúzhatták a külföldi szakemberek az Octavia RS-t. Az Opel South East Europe az Örkény melletti 2,3 kilométeres Euro-Ringen rendezte az OPC Corsa nemzetközi tesztvezetését, de volt ott Mazda MX5-ös tesztvezetés is.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    A Hungaroring legnézettebb programja továbbra is a Forma 1-es futam, melyre olykor negyedmillióan látogattak ki, a Hondával versenyző Michelisz Norbertnek pedig hetvenezren szurkoltak a Túraautó Világbajnokságon. Előfordult, hogy többször üresek voltak a lelátók: Forma 1-es újra indulása előtt a legnagyobb titokban a Hungaroringen tesztelt a BMW csapat, aztán 2013-ban a WTCC-ben C-Elysée versenyautóval a következő szezonra készülő Citroën Racing, melynek autóit a háromszoros túraautó-világbajnok Yvan Müller és a kilencszeres rali király Sébastien Loeb vezette.

    Titokban tesztelt a Hungaroringen is első Forma 1-es idénye előtt a kanadai Lance Stroll, akinek papája dollármilliókat fizette a pályabérletért, a bírókért és a mentőstábért, melynek helikopter is része volt. A fiatal tehetség megnyerte az Olasz F4-es bajnokságot, 2014-ben a Toyota versenysorozatot, majd 2015-ben első lett Formula 3-ban, Stroll jelenleg a Williams Martini Racing csapat tagja, a versenyzési lehetőségért tízmillió eurót fizet. Van miből, mert édesapja, Lawrence Stroll vagyona a Forbes magazin 2016-os listája szerint 2,4 milliárd dollár és értékes Ferrari gyűjteménye is van, így már volt alkalma vezetni a legendás márka autóit.

    Látványos átalakulás

    A pálya folyamatosan megújul és szépül, mert ez is feltétele a 2026-ig meghosszabbított szerződésnek, mely szerint megfelelő otthont ad Forma 1-es világbajnoki futamnak a Hungaroring. Erről a 31. Magyar Nagydíjon állapodott meg Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone-nal. A pálya aszfaltját már tavaly kicserélték, újak a rázókövek és vízelvezető szegélyek, ősszel felújítják a lelátókat, jövőre pedig megújulnak a főépületek és a garázsok, de tervezik látogatóközpont és múzeum építését is. Mindezt úgy, hogy közben ne maradjon ki egyetlen futam.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Audi safety car és medical car

    Az új aszfaltréteggel egy időben tavaly áprilisban adott át két Audit a Porsche Hungária ügyvezető igazgatója, Eppel János a Hungaroring elnök-vezérigazgatójának, Gyulai Zsoltnak. A biztonság mellett az is cél, hogy a színvonalas munkához és bővülő rendezvényhez illő autópark szolgáljon a jövőben is a pályán: a két Audi A6-os és 3.0 TDI - győri motoros -Safety Car és Medical Car szerepet kap a Hungaroring rendezvényein.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán.

    Kommentek:

    Top 16