• Autó
Autószektor

Te fiatalként melyik új autót választanád?

Telnek-múlnak az évek. Amíg egyetem elején közösen pörgette a fiatalság a használtautó.hu hirdetéseit és nagyban álmodoztak valami csúcsgépről, amely ára 5-10 év elteltével igen nagyot zuhan. Egyszer elkövetkezik az idő, amikor diplomával a fiókban és néhány ledolgozott munkás év elteltével új autó vásárlására kerül sor. De vajon melyek lehetnek a legnépszerűbbek és a tuti befutók?

Vezetni és közlekedni nagy felelősséget jelent. A forgalom mellett rengeteg apróságra is figyelni kell autónkon ahhoz, hogy ne bakizzunk komolyat. Emellett pedig megjelennek különböző terhek, ilyen például a kötelező biztosítás és - a szervizdíjakat nem is számolva - a csendes gyilkos autóápolás is.

A következőkben vizsgáljunk meg néhány új autót, amelyek elérhetők a magyar piacon és fiatalosnak tűnnek. Nem családiak, se nem sportos minik és még csak nem is használt erőgépek. De újak, és garázsban tartva, évi 15-20 ezer kilométert autózva kibírják majd egy jó ideig. Első új autónak Te melyiket választanád közülük?

Lada Kalina (2,3-3,2 millió forint)

Az orosz márka szépen teljesít Magyarországon visszatérése óta. Szépen bővül a modellpaletta, az új típusok mellett új extrák is megjelentek a kényelem fokozása érdekében. Akár poén is lehet egy új Ladával feltűnni, vagy a másik vége felől is meg lehet közelíteni a témát: nem ázik be, és ez a legolcsóbb, ami elvisz A-ból B-be. Kétségkívül nem érdemel design díjat a külső vonalvezetés vagy minőségi elismerést a kemény belső műanyagok, azonban ne feledjük: 2,3 millió forintért 86 lóerő dolgozik alattunk. A városi fogyasztás értéke 9 literre, a vegyesé 6,6 literre adódik, amely megszokott lehet ilyen teljesítménnyel.

Lada Kalina Forrás: Autószektor

Lada Kalina Forrás: Autószektor

Van USB-s zenelejátszónk, szervokormányunk, központi zárunk, elektromos ablakunk elöl, frontlégzsákok, valamint ABS és ESP is akad a biztonság fokozása érdekében. Kétségkívül ízlés és anyagi helyzet közös kérdése a Kalina vásárlásának mérlegelése, de teljesen elcsodálkoztam, hogy 12 színben rendelhető egy ilyen szintű modell!

Skoda Fabia (3,7-4,9 millió forint)

Egész ütős tanulmányt villogtat a Skoda az új Fabiáról. Természetesen a fapados kivitel halogén izzói kevésbé megnyerő tekintetet kölcsönöznek az egyedi, Monte Carlo kivitelhez képest, de a négymillió alatti vételár egy ilyen minőségű és tudású csapotthátúért nem egy rossz startpont.

Skoda Fiesta Forrás: Autószektor

Skoda Fiesta Forrás: Autószektor

Itt már oldalsó légzsákok társaságában utazunk, amely az egyik legfontosabb szempont lehet egy tudatos vásárló számára. Magasabb felszereltséggel pedig egy egész elfogadható, sportos külsővel rendelkező kisautónk lehet, amely okot adhat arra, hogy büszke első autó tulajdonosok legyünk, és ne érezzük magunkat kellemetlenül.

A belépőmotor 75 lóerős, 1 literes. Ugyanebből a változatból a TSI 95 lóerőre képes. A városi fogyasztás 6 liter a gyár szerint, azonban inkább vegyes használat esetén számolhatunk nyugodtan ezzel az értékkel.

Ford Fiesta (4,5-6,2 millió forint)

A márka töretlenül hasít az országban már évek óta, igaz ez a haszongépjárművek piacára is. Az új Fiesta nagyon tetszetős külsőt kapott a Ford designerei révén. Az előd felhúzott fenekével ellentétben most egységesebb és letisztultabb a vonalvezetés. Igen tetszetős a kisautó, a felszereltebb kivitelek LED-jei pedig kifejezetten jól mutatnak!

Ford Fiesta Forrás: Autószektor

Ford Fiesta Forrás: Autószektor

Az alapmotor 1,1 literes EcoBoost 85 lóerővel. Vegyes fogyasztása papíron 4,4 liter – ezt is kezelhetjük fenntartásokkal, s egy zömében városi és elővárosi használat esetén ez nyilván a másfélszeresére hízik. Kormányfűtés, tolatókamera, ilyen-olyan hangrendszer… elég hosszú az opciós lista, és csak úgy röpködnek a 40-60 ezres extrás tételek. Nem okosabb ez sem sokkal a vetélytársakhoz képest, viszont egy önparkoló funkcióval nagyon megbarátkoznék 105 ezer forintért, garantált 100%-os sikerrel zárva a párhuzamos parkolásokat – ez elég egyedi extra a kategóriában.

A Fiesta további erőssége, hogy a Fabiához képest magasabb felszereltségi szintek is léteznek, illetve sportos kivitele is van a Ford ezen ötajtósának.

Nos, íme néhány új alapmodell a magyar piacról a 2,3 és 6,2 milliós ársávból. Te megtalálnád választásod valamelyikben vagy esetleg hiányolod a Dacia, a Fiat, az Opel vagy a Honda valamely típusát a listáról? Esetleg francia autó párti vagy? Vagy akár elboldogulnál nélkülük?

További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

Kommentek:

Top 0