• Autó
Faktor

Szél formálta Ioniq

Első látásra megnyerő és másodikra sem okoz csalódást.

Sportos és menedzseres megjelenés, meg hibrid is? Igen! És ez nem csak a látszat. Egyébként is kevés gyártó dicsekedhet ilyen portfólióval: Ioniq néven kínál benzines-hibridet, plug-in hibridet és teljesen villamos változatot is a Hyundai. Az importőrnek és rendes kollégáimnak köszönhetően választhattam az Autószektornak tesztelésre felajánlott modellek közül, én a Hybridet hoztam el.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

Nincs bajom a hagyományos erőforrásokkal és a villamoshajtással sem, de napjainkban a hibridet tartom az időszerű megoldásnak. Már amennyiben rendelkezelésre áll megfelelő pénzforrás autóvásárlásra, mert a Hyundai Hybrid ára majdnem 7,6 millió forint, ami kedvező ajánlat ebben a mezőnyben, de magasabb, mint a hasonló méretű modelleké. Maradjunk az azonos márka azonos tengelytávú (2,7méteres) és hasonló méretű (1,6 literes), valamint teljesítményű (123 LE) motoros Elantránál, amit hárommillió forinttal kevesebbért meg lehet venni. Igaz, ha valaki a kisebb benzinszámlát és a környezetbarátságot preferálja, akkor az Ioniq mindenképpen jó ajánlat.

EZT IS AJÁNLJUK:

    KompromisszumAhogy minden műszaki megoldás, úgy a Hybrid Hyundai is sok kompromisszum árán született, de a dél-koreai mérnökök és persze az európai vénájú stiliszták jól megoldották a feladatot. Kreáltak egy kényelmes és tágas utasterű, valamint nagy csomagtartós modellt, melynek formája divatos, miközben nem estek bele abba a hibába, hogy kifele is mindenképpen demonstrálni kell a hibridtechnikát. Ahogy az elektromos Ioniq ruhája sem szikrázik feleslegesen. Ez több mint egy évvel a premier után is igaz: tavaly márciusban mutatta be a Hyundai az Ioniq modellcsaládot, melynek tagja a Hybrid, az Electric és a Plug-in, ezzel ez az első olyan autó a világon, mely három különböző - részben vagy teljesen - elektromos hajtáslánccal készül.

    Az immár sorozatgyártású hibrid, teljesen elektromos és hálózatról tölthető hibrid mellett hidrogén üzemanyagcellás személyautó is megjelent a Hyundai kínálatában, utóbbi forgalmazása a töltőhálózatától függ, mert ugye, ahol nem, vagy nehéz hidrogént tankolni, ott nem érdemes forgalmazni.

    Kappa hajtóműA Hybrid és Plug-in hybrid modellekben is az 1,6 GDI közvetlen befecskendezéses, négyhengeres benzinmotort alkalmazzák, mert a Kappa kategória 40 százalékos termikus hatásfokot kínál, legnagyobb teljesítménye 105 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 147 Nm. A motort kifejezetten hibrid felhasználásra, vagyis Atkinson ciklusra hangolták. Az élénk és közvetlen gázreakciókat biztosító benzines erőforrás hatfokozatú dupla-kuplungos sebességváltón át továbbítja a nyomatékot az első kerekekre. A rendszerhez kapcsolódó villanymotor lehetővé teszi, hogy a jármű akár tisztán elektromos üzemben haladjon, de ha kell, például előzéskor késlekedés nélkül biztosít nagyobb menetdinamikát.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Korszerű energiatárolóA Hybrid villanymotorja 32 kW (43,5 LE) maximális teljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 170 Nm. A motort a hátsó ülések alá beépített, 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor táplálja. Az 1,6 literes GDI motorral párosítva az Ioniq Hybrid hajtáslánca 103,6 kW (141 LE) rendszerteljesítményre és akár 265 Nm összesített nyomatékra képes, ami 185 km/óra végsebességet tesz lehetővé. Vegyes cikluson mért CO2-kibocsátási értéke 79 g/km.

    Az Ioniq Plug-in hálózatról tölthető hibrid modell több mint ötven kilométeres villamos üzemmódra képes nagykapacitású (8,9 kWh) lítium-ion polimer akkumulátorával. A 45kW (61 LE) teljesítményű villanymotor és az 1,6 literes, négyhengeres GDI ’Kappa’ erőforrás megcélzott CO2-kibocsátási értéke 32 g/km.

    Infotainment és még sok másAz Ioniq modellcsalád tartozéka Android Auto, az Apple CarPlay és a TomTom élő szolgáltatás, valamint a vezeték nélküli mobiltelefon-töltő berendezés. A vezető teljes körű tájékoztatásáról hét colos TFT monitort alkalmazó digitális műszerfal gondoskodik.

    Az innovatív biztonsági csomag olyan funkciókat tartalmaz, mint az önműködő vészfékrendszer, a sávelhagyást gátló és holttér-, valamint keresztirányú forgalom-felügyelet, vagy az intelligens sebességtartó automata, amelyek együtt a vezető és az utasok legmagasabb szintű biztonságáról gondoskodnak.

    Az ügyfelek változatos életstílusához igazodva az Ioniq több infotainment és kapcsolódási megoldást kínál: a nagy felbontású, 7 colos TFT információs műszeregységen, az 1280 x 720 pixel felbontású kijelzőn megjeleníthető egy sor különböző műszertípus (sebességmérő, ECO kijelző, töltöttség szint, üzemanyagszint, stb.). A vezető által választott üzemmódtól függ a műszerek megjelenítése és háttérszíne. Az alapelv, hogy mindig a pillanatnyilag legfontosabb és leghasznosabb információk jelenjelnek meg, a színharmónia pedig a pihentető vagy sportos hangulathoz igazodjon.

    ECO és SportMiközben a sebességváltó SPORT üzemmódjában a gázreakció direktebb, az autó pedig dinamikusabb lesz, a műszerfalon a kör alakú sebességjelző fordulatszámlálóra változik, a tempót jelző szám pedig egy kisebb kockában, digitálisan jelenik meg. A dögösebb látványt fokozza a piros háttér. ECO üzemmód választásakor a TFT tájékoztató kijelzője analóg sebességmérőt szimulál az autóban uralkodó kék színben.

    További információkért és az autó műszaki paramétereiért látogasson el az Autószektor oldalára!

    Kommentek:

    Top 16