• Belföld
Faktor

Százmilliókat költöttünk, erre ment el a pénzünk tavaly

Meglepő, hogy mikből veszünk a korábbinál jóval többet.

Nagy népszerűségnek örvend az arcmaszk és a növényi joghurt a vásárlók körében. Ez a két termék produkálta a legnagyobb értékbeli növekedést - jóval többet veszünk belőlük, mint korábban.

Az öt legnagyobb mértékű értékbeli növekedést mutató vegyiáru- és élelmiszerkategória összforgalma 2016. decembere és 2017 novembere között közel 30 milliárd forintot tett ki, ahol 108 százalékos értékbeli növekedéssel a vegyi áruk között vezet az arcmaszk, míg az élelmiszerekből, 33 százalékos bővüléssel, a növényi joghurt lett aranyérmes – derül ki a Nielsen legfrissebb vizsgálatából.

Ezek az élelmiszerkategóriák bővülnek értékben leginkábbAz aranyérmes növényi joghurtok kategóriájának 33 százalékos értékbeli bővülése és 200 millió forintos forgalma mögött leginkább a gyártói márkák által piacra dobott termékek állnak. A magyarok nagy kedvence a vegyes gyümölcsös, illetve a natúr ízvilágú növényi joghurt.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Sikeres volt a croissant kategória is: a csomagolt péksüti 24 százalékos növekedést generált, így forgalma megközelíti az ötmilliárd forintot 2016 decembere és 2017 novembere között. Harminchárom millió darab fogyott belőlük - írja a Nosalty. Ízek tekintetében vezet a kakaós és a kakaós-vaníliás. 

    Ha már édes ízek: értékben a drazsé és darabcsoki kategória bővült átlagon felül: 16 százalékos növekedést követően 12 milliárd forintos forgalmat bonyolított a vizsgált időszakban, ami közel 50 millió csomagot jelent.

    A negyedik helyre egy alkoholos kategória került: a gin éves forgalma értékben 15 százalékkal nőtt, így eladása megközelíti a 800 millió forintot és a negyedmillió palackot.

    A lista ötödik helyére a mélyhűtött pizza került: hétmilliárd forintot meghaladó értékbeli teljesítménye mögött 15 százalékos bővülés áll. A vizsgált időszakban 17 millió darab fogyott belőle. A magyarok jellemzően hipermarketekben és diszkontokban vesznek mélyhűtött pizzát, a gyártói és kereskedelmi márkák egyaránt népszerűek.

    Értékben feltörekvő vegyiárukategóriákAz értékben legjobban növekvő top öt kategória élén az arcmaszkok állnak, melyek értékben 750 millió forintos forgalmat generáltak. Darabszámban is kiugró a kategória iránti kereslet, hiszen közel kétmillió darab fogyott belőlük, ez 66 százalékos növekedést takar.

    Értékben 44 százalékos forgalomnövekedéssel a második helyre a kényelmi talpbetétek kapaszkodtak fel, melyekből egymilliárd forint értékben közel 850 ezer darab fogyott a vizsgált időszakban.

    Harmadik helyen végzett a háztartási törlőkendő közel kétmilliárd forintos forgalmával: 32 százalékkal több fogyott belőlük, közel négymillió csomag.

    Értékben megugrott még a bútorápoló kendők iránti kereslet is: forgalma a negyedével nőtt, így a vizsgált időszakban 15 millió forintos forgalmat tudhat magáénak a kategória. Értékben szintén 25 százalékkal bővült a vibrációs gyűrűk forgalma: 70 millió forint értékben harmincezer darab kelt el belőlük, ami ötödével több darabszámot jelent.

    Kommentek:

    Top 16