• Belföld
Faktor

Meztelenség, állatzsigerelés, virágszirmok - a magyarok nem szégyenlősek a szállodákban

A Szallas.hu friss felmérése szerint a szállásadók sokszor szembesülnek különleges kérésekkel. A rendelt szolgáltatáscsomagon felüli extrák sorában a romantikus kérések a legtipikusabbak, de szép számban akadtak ennél is szokatlanabb vendégigények is. Volt olyan szállásadó, akit frissen elejtett vaddisznó zsigerelésére kértek fel, egy hotelben pedig októberben kellett karácsonyi hangulatot teremteni.

A szokásos igényeken felül olykor előfordulnak extra, sőt néha egészen extrémbe hajló kérések is. „A rendelt szolgáltatáscsomagon túl leggyakrabban születésnapi vagy romantikus lánykérés miatt kérik a szállásadó segítségét. Előbbinél tortát, pezsgőt hozatnak, olykor tűzijátékot rendelnek, míg lánykérés esetén a szoba virágszirmokkal történő teleszórását kérik a vendégek” – mondta Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere.

Illusztráció.

Illusztráció.

Ingyen fuvarra is sokan igényt tartanak a pályaudvarról a szálláshelyre, de apartmanok esetében még a bevásárlásban való segítségkérés sem ritka. A kisgyerekes családoknál bevett szokás a pár órás gyermekfelügyelet, mint ahogy kutyával érkezők esetében is előfordul, hogy a házi kedvenc felvigyázásra kérik meg a vendéglátót.

Magányos férfiak és meztelenségA szállásadók többsége szerint minden évben akad legalább 1-2 meglepő vendégigény. Ilyen volt például azé a fiatalemberé, aki a naturalizmus jegyében szeretett volna reggel meztelenül meditálni a hotel teraszán. Egy nagyobb rokonság karácsonyfát és ehhez társuló hangulatot „rendelt” októberben, vélhetően azért, mert ekkor tudták csak egy helyre terelni a rokonokat, míg egy céges kivonulás alkalmával a termékbemutatóhoz páncélautót kellett beszereznie a recepciósnak.

Illusztráció.

Illusztráció.

„A vendégek többsége természetesnek veszi, hogy extrém kérésekkel fordulhat a szállásadók felé, így tett az a vadász is, aki az apartman tulajdonosát kérte meg arra, hogy a frissen elejtett vaddisznót kizsigerelje. A magányosan érkező férfiak sem nagyon lacafacáznak, ha este hölgytársaságra vágynak, a helyzet mielőbbi orvoslására a recepcióstól kérnek pironkodás nélkül segítséget” – mesélte Mészáros Judit.

Az emlékezetes esetek sorában persze akadnak igazán meghatóak is. Egy vendéglátó például mindent előre leszervezett annak a német családnak, akik vadlovakat látni akaró nagybeteg kisfiuk álmát szerették volna valóra váltani.

Nekik kell a felhajtásMinden 20. szállásadónak volt már dolga ismert emberrel, ám a beszámolók elsöprő többsége szerint velük mindig jól ki lehet jönni, sőt igényeik az „átlagvendéghez” képest egyáltalán nem kirívóak. „Nagy ritkán azért itt is akadnak különleges helyzetek, egy közismert férfi például nem volt hajlandó kitölteni a bejelentkező lapot, mondván, róla mindenki tudja, hogy kicsoda. Egy hölgyceleb pedig saját ágyneművel érkezett, és határozottan arra utasította a személyzetet, azonnal húzzák át arra a szobájában lévő textíliákat” – tette hozzá Mészáros Judit.

Illusztráció.

Illusztráció.

A különleges kérések esetében a kor és családi állapot alapján nincs markáns különbség, nemek, illetve az anyagi helyzet alapján már annál inkább. A Szallas.hu-nak nyilatkozó vendéglátók tapasztalatai alapján a gazdagabbak, illetve a hölgyek azok, akik az átlagnál jóval gyakrabban állnak elő különleges kéréssel. Akadt olyan jól szituált nő, aki a szálloda konyhájára ment ellenőrizni azt, hogy miből készül majd a vacsora, egy másikat pedig a szomszédban lévő kakas kukorékolása zavart reggelente, de a vendéglátó mindkét helyzetet megoldotta. „A szállásadók az extrákért nem kérnek pénzt, maximum annyit, amennyibe nekik került a vendég kívánságának teljesítése” – tette hozzá Mészáros Judit.

A Szallas.hu online kutatás keretében vizsgálta az általános és különleges vendégigényeket. A felmérésben 321 szállásadó osztotta meg az elmúlt 1 év kapcsán szerzett tapasztalatait.

Kommentek:

Top 0