• Autó
Autószektor

San Franciscóból jelentjük: Audi e-tron világpremier

Magyar idő szerint múlt hét kedd hajnalban - helyi idő szerint hétfőn este - San Franciscóban tartották az Audi e-tron világpremierjét. Az ingolstadti konszern első tisztán elektromos hajtású, sorozatgyártásban készülő modelljében két Győrben gyártott elektromotor biztosítja a meghajtást.

Látványos program keretében debütált az Audi e-tron Kaliforniában, San Franciscóban. Eredetileg Brüsszelben tartották volna a világpremiert, ám Peter Kössler, az Audi AG termelésért felelős igazgatósági tagja éppen Győrben, az e-motorgyártás megindításakor jelentette be, hogy Brüsszel helyett San Francisco lett az új helyszín. Az ok egyszerű és kézenfekvő: az Audi e-tron legfőbb piaca az USA lehet, ezen belül is a napfényes Kalifornia.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

San Francisco napok óta az Audi e-tron lázában ég. Taxikon, házfalakon óriási hirdetések harangozták be a világpremiert. Az autót persze, mint egy szép hölgyet, a bemutatóig diszkrét lepel borította, csak sejteni lehetett az alatta rejlő formákat. A lepel azonban lehullt, a világból közel 600 újságíró, köztük az autoszektor.hu munkatársa lehetett jelen a premieren.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Az e-tron sportos, családi és szabadidős célokra egyaránt alkalmas. Legalábbis ott, ahol a keresetek nyugat-európai színvonalúak. Az autó induló ára ugyanis Németországban 79.900 euró – tudtuk meg San Franciscóban. Az első kiszállításokra 2018 végén kerül sor, azok az ügyfelek azonban, akik már lefoglalták a saját autójukat, ez 2600 kocsit jelent, feltehetőleg karácsony előtt átvehetik az e-tront.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Az autó lenyűgöző látványt nyújt, mindent tud, amit egy csúcs minőségű Audinak tudnia kell. A legfontosabb persze e-autó lévén a hatótávolság. A WLTP szerint egy feltöltéssel több, mint 400 kilométert képes megtenni, ami a mai e-utók között messze csúcsnak számít. Gyorstöltővel fél órás „tankolási időt” ígér a konszern, ez ugyancsak versenyképessé teheti a világpiacon.

    Magyar szívek örömére az autót az Audi Hungaria győri gyárában készült két darab e-motor hajtja. Nulláról százra 5,7 másodperc alatt gyorsul fel a kocsi, végsebességét pedig 200 km/órában maximálták. A két elektromos motor 300 kW rendszer teljesítményre képes, 664 Nm nyomatékkal. 

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Az Audi e-tron hatalmas méreteivel is feltűnést kelt. Hossza kis híján öt méter, egészen pontosan 4901 mm, szélessége 1935 mm, magassága pedig 1616 milliméter. Helykínálata és kényelme megfelel a márka tipikus felsőkategóriás modelljének. A kocsi bőséges helyet kínál öt személynek és csomagjaiknak. A csomagtér 660 liter, ami az e-tront hosszú utazásokra is alkalmassá teszi.

    Az Audi több töltési koncepciót is kínál első sorozatgyártású elektromos modelljére. A gyorstöltő oszlopoknál akár 150 kW egyenárammal is tölthető. Ez gyakorlatilag harminc perces töltési időnek felel meg. Otthon, saját garázsban is tölthető az autó. Az alapfelszereltség részét képezi a mobil töltőrendszer, amely 230 voltos háztartási dugaszolóaljzaton és 400 voltos három fázisú aljzaton egyaránt használható.Az elektromos szabadidő autó két különböző módon képes energia visszanyerésre. Ha vezető leveszi a lábát a gázpedálról, tolóüzemi rekupációval, ha pedig a fékpedálra lép, fékezéses rekupációval. Az elektromotorok mindkét esetben generátorként működve alakítják át az Audi e-tron mozgási energiáját elektromos energiává.

    Az e-tron nyolcszög alakú, függőleges sávokkal tagolt single frame hűtőrácsot visel. Ennek felülete nagyrészt zárt és világos platina szürke színű – erről ismerhető fel a teljesen elektromos hajtású modell. A Matrix LED fényszórók első szegélyén négy vízszintes sáv rajzolja ki az e-tron nappali menetfényének jellegzetes sziluettjét. Ezt az elemet első ízben integrálták közvetlenül a fényszóróba.

    A külső forma mellett lenyűgöző az autó utastere is. Az egész műszerfal a vezető felé fordul a két nagy MMI touch kijelzővel. Alaptartozék a virtual cockpit, a vezető két nézet közül választhat. Német piacon – kérdés: máshol is? – az e-tron alaptartozéka az MMI Navigation plus csúcsminőségű médiaközpont, valamint az LTE Advenced és a WIFI elérési pont.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Az Audi e-tron számos vezetéstámogató rendszert kínál, köztük az alapfelszereltség részét képező hatékonyság asszisztens, amely a sofőrt segíti a gazdaságos vezetésben. A rendszer szenzorok, kameraképek, navigációs adatok segítségével ismeri fel a forgalmi környezetet és az út nyomvonalát. Az adaptív vezetéstámogató rendszerrel együttműködve a hatékonyság asszisztens előre látó módon lassítja és gyorsítja az autót.

    A világpremier helyszíne balra. Jobbra a hajó, amellyel a nemzetközi média képviselőit a helyszínre szállították. Az Audi ezúttal is magasra tette a mércét. Nem csak autóban, a rendezvény megszervezésében is.

    A márka első modelljeként az Audi e-tron 2019 közepétől lehetővé teszi egyes funkciók pótlólagos online aktiválását. Így például a LED fényszórók intelligens távvezérlésű Matrix LED fényszórókká fejleszthetők, vagy helyet kaphatnak a fedélzeten a vezetéstámogató rendszerek, az infotainment extrái, a DAB+ digitális rádió és az Audi smartphone interfész.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Az Audi e-tront csak Brüsszelben gyártják, kizárólag Győrben készült elektromotorokkal. A gyártás darabszámáról érthetően csak annyit mondtak az Audi vezetői: a piaci igények függvényében gördülnek le az e-tronok a brüsszeli szerelőszalagról.

    Ott volt a kaliforniai bemutatón Sárvári Péter, az Audi Hungaria e-motorgyártásának egyik felelős projektvezetője, aki kérdésünkre válaszolva elmondta, a győri Audiban naponta négyszáz e-motort gyártanak, amelyet vasúton juttatnak el Brüsszelbe. A győri Audi az e-tronhoz váltóval és teljesítményelektronikával szerelt elektromos hajtást szállít. Míg az e-motor teljes egészében Győrben készül, a váltót és a teljesítményelektronikát külső beszállítótól szerzi be a vállalat.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    San Franciscóban arról is faggattuk a győri szakembert: vajon miért maximalizálták 200 km/h sebességben az Audi új modelljét?

    Vevői igények alapján úgy állítottuk be az e-motor teljesítményét, hogy a gyorsulás és a hatótávolság optimális legyen

    – kaptuk a választ. Ha lassabban gyorsul az autó, növekszik a végsebesség, ha gyorsabban, akkor csökken. Az Audi számára továbbá fontos projektcél volt, hogy a kitűzött maximális végsebességet tartósan élvezhessék a vásárlók.

    Sárvári Péter elmondta, hogy a gyártás elindításával Győr lett az elektromotor gyártás központja az Audi konszernben.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

    Kommentek:

    Top 16