• Belföld
Faktor

Rengetegen fordultak a biztosítókhoz, nagy károkat okoztak a viharok

A biztosítókhoz a hétvégéig 18,5 ezer bejelentés érkezett.

Illusztráció.

Illusztráció.

Június első felének időjárása országszerte nagy károkat okozott: a biztosítókhoz a hétvégéig 18,5 ezer bejelentés érkezett, ezek nyomán a kárigények becsült összegei megközelítik a kétmilliárd forintot. A kárrendezés gyors és a legtöbb esetben rutinszerű. Ezt igazolja vissza az a friss felmérés, amely szerint a lakásbiztosítással rendelkezők közel 90 százaléka elégedett a kapott szolgáltatással, tette közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

A június 1-15. közötti időszakban a biztosítók a kárbejelentések nyomán 1,914 milliárd forintot különítettek el kárrendezésre, illetve fizettek máris ki. Több biztosító az elkövetkező napokban újabb bejelentésekre számít az elmúlt hetekkel összefüggésben, a károk nagysága tehát még tovább is nőhet - írja a Pénzcentrum. Tavaly a társaságok a május-augusztus közötti kiemelt időszakban összesen közel hatmilliárd forintot fordítottak a lakásbiztosítással rendelkező ingatlantulajdonosok kártalanítására. Elmondható tehát, hogy idén igen intenzíven indult a nyári viharszezon.

Több megyében is súlyosak a károkA több mint tizenötezer bejelentés területileg elég szétszórt. A főváros és Pest megye térsége kiemelten szerepel a listán, (egyrészt mert sűrűn lakott, másrészt mert magas a biztosítással rendelkezők aránya), e mellett az elmúlt napokban Bács-Kiskunt, Baranyát, Vas megyét érte a legtöbb kár, de kijutott a június eleji ítéletidőből Hajdú-Biharnak, Jász-Nagykun-Szolnoknak és Csongrádnak is.

EZT IS AJÁNLJUK:

    A legtöbb bejelentés a helyenként özönvízszerű esőzés nyomán keletkezett - plafon és pince - beázásokhoz kapcsolódik. Gyakori viharkár, amikor az erős szél megbontja a tetőszerkezetet vagy fák dőlnek az épületekre. A június eleji viharok feltűnően sok villámlással párosultak, ezek indukciós hatása is jelentős károkat okozott - a hirtelen megnövekedett hálózati feszültség elektromos berendezéseket tett tönkre. Illetve a lakossági bejelentésekben számottevő volt a jégkár is - a mezőgazdasági jégverés számbavétele még tart. Az átlagkifizetések egyes társaságoknál elérik a százharmincezer forintot.

    Elégedettek az ügyfelekA viharok pusztításai utáni órákban gyakran túlterheltek a biztosítók telefonvonalai - sokan elfelejtik, hogy interneten is megtehetik bejelentésüket. A társaságok igyekeznek 72 órán belül reagálni a bejelentésekre, szükség esetén a koncentráltan károsodott térségekbe máshonnan is átcsoportosítják kárbecslőiket. A kisebb összegű károk bejelentői azt tapasztalhatják, hogy már néhány nap alatt is rendezik igényeiket.

    Az eljárásokkal kapcsolatos elégedettségről tanúskodik az a felmérés, amelyet a MABISZ megbízásából a Századvég készített április 20 és május 6 között. A telefonos reprezentatív kutatás 1102 megkérdezettje közül 832-en rendelkeztek lakásbiztosítással és 315 főnek volt lakásbiztosítási káreseménye az elmúlt öt évben.

    A megkérdezettek 89,4 százaléka volt teljes mértékben vagy inkább elégedett biztosítója kapcsolattartási módjával, minőségével,  87 százaléka a szerződési feltételek betartásával. A károsultak körében pedig 78 százalék volt elégedett a kapott összeggel és 82 százalék a szolgáltatás teljesítésének határidejével.

    Arra a kérdésre, hogy váltott-e biztosítót az elmúlt öt évben, 14,8 százalék felelt igennel. Kitartásuk fő okaként pedig 79,6 százalékuk azt jelölte meg, hogy elégedett a jelenlegi biztosítójával.

    Top 16