• Külföld
Faktor

Jobban fogy a parfüm, mint a szappan - így tisztálkodik a térség

Egy év alatt átlagban 60 euró értékben vásárolnak a Romániában élő emberek kozmetikumokat, ami alig valamivel több a magyarországi fogyasztás felénél.

Egy adott ország jóléte hiteles fokmérőjének tartják a gazdasági szakemberek az egy fő által kozmetikumokra költött összeget. Romániában tavaly átlagosan 59,4 eurót költött minden állampolgár tisztálkodási-, testápoló- és szépségápolási termékekre, derül ki a PMR piackutató cég adataiból, amely öt országra (Románia, Magyarország, Bulgária, Szlovákia, Csehország) kiterjedő összehasonlító tanulmányt készített. Ez 13 százalékos növekedést jelent 2013-hoz képest.

Képünk csak illusztráció.

Képünk csak illusztráció.

Az Európai Unióban a legkevesebbet a bolgárok adnak ki kozmetikumokra, tavaly fejenként 42,5 eurót. A PMR prognózisa szerint 2022-re Romániában az éves fogyasztás 77,1 euró lesz, de a lendületes növekedés ellenére még mindig le lesznek maradva Közép-Kelet-Európa országai mögött. A térségben a csehek költenek legtöbbet kozmetikumokra, fejenként évi 126,4 eurót, ami a PMR becslései szerint 2022-re 164,5 euróra nő majd.

Magyarországon 113 eurót költünk kozmetikumokra, ez 88 százalékkal magasabb a Romániainál. Nyugat-Európában az emberek ötször-hatszor annyit költenek ezen cikkekre, mint Romániában – írja a Maszol.ro.

Közép-Kelet-Európában a kozmetikumok piaca évről-évre nő. Idén várhatóan 4,83 milliárd eurót költenek majd a régió lakói kozmetikumokra, 4,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A román piac egyik jellegzetessége, ami kulturális különbségekből adódik, hogy a legkeresettebb termékcsoportok a parfümök, valamint a sminktermékek, míg a Nyugat-Európában a fogyasztók a tisztálkodási-, test- és arcápolási termékekre költenek többet. A másik lényeges eltérés a kontinens nyugati részéhez képest, hogy Romániában nagyon nagy a mennyiségi különbség a városi- és a vidéki lakosság fogyasztása között. „Az alaptermékek tekintetében, amilyenek a dezodorok, nincs lényeges eltérés a városi és falusi fogyasztási szokások között” – mondja Gilles Antoine.

Kommentek:

Top 0