• Autó
Faktor

Opel Zafira teszt: őrangyal a fedélzeten

Igazi világújdonsággal a fedélzeten érkezett a hazai kereskedésekbe a megújult Opel Zafira családi szállító. Az egyterű erényei maradtak a régiek, de technikáját jelentősen megújították. Szentgotthárdi izmos dízelmotorral tettük próbára.

Hogy néz ki?

A kocsi orra teljesen új, vagyis inkább újszerű, nagyban az Astrára hasonlít. Az Opel-emblémát hordozó háromdimenziós krómléc kifut a fényszórókig, még szélesebbnek mutatva a Zafirát. A markáns benyomást a márkára jellemző, dupla-ívű LED-es nappali menetfény erősíti. A korábbi rohamsisakos arcot szelídebb, lágyabb formák váltották le. Oldalról és hátulról semmit sem változott a kocsi. Annál inkább újult meg a pilótafülkéje. Valamennyi fontos funkció, a képernyő és a nyomógombok mind a vezető kezére esnek. A fedélzeti rendszer érintőképernyős, így jelentősen lecsökkent a műszerfalon szétszórt gombok száma. Világújdonság benne az OnStar őrangyal, amiről bővebben cikkünk végén olvashatnak.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

EZT IS AJÁNLJUK:

    Akárcsak a korábbi Zafira Tourerben, az új Zafirában a vezető és utasai opcionális, hat irányban állítható, AGR-tanúsítású ergonomikus ülésnek örvendhetnek. A mozgatható középkonzol az első ülések között egy nagy fiókot és italtartót foglal magában, és alumíniumsíneken elcsúsztatható. A második sori utasokat tágas és komfortos tér fogadja. A középső ülés támlája előre hajtható, kényelmes kartámaszt képezve a két szélső ülésnek. A harmadik üléssor könnyedén eltűnik a padlóban, és sík rakodófelületet alkot a poggyásztérben. A harmadik sor szűkös, de gyerekeknek vagy rövidebb utakra ez is megfelelő.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Az Opel frontkamera legújabb változata számos asszisztens rendszert támogat, köztük az AFL-LED világítás távfény-asszisztensét és a jelzőtábla-felismerést. A követési távolság jelző is a frontkamerával ismeri fel az előrébb haladó járműveket, míg az ütközési figyelmeztetés látható és hallható jelzést ad, ha veszélyesen lecsökken a távköz. A sáv-asszisztens automatikusan lép működésbe 60 kilométer/óra fölött, és figyelmeztet a fogalmi sáv véletlenszerű elhagyására. Tesztautónkat gazdagon felszerelték, az előbbiek mellett van benne radaros tempomat is. A sávelhagyásra pityegéssel figyelmeztet, nem veszi ki a kezünkből a kormányzást. A kilátást javítja, hogy az elődhöz hasonlóan a panoráma-szélvédőt kapott, azaz a napellenző feljebb tolható, így tágabbra nyílik előttünk a horizont (szurdokban ideális).

    Öt ülés mögött az ISO 3832 szabvány szerint mért csomagtér 710 literes, de 1860 literre bővül, ha előre hajtjuk a második üléssort. Hét személlyel is használható az autó, de a csomagtér ilyenkor parányi, mindössze 152 liter.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Hogy megy?

    Az 1,6 literes szentgotthárdi dízel a suttogós fajta, nem is halljuk. 320 newtonméteres nyomatéka minden helyzetben kiszolgál, már kétezres percenkénti fordulattól a rendelkezésünkre áll, a 134 lóerős teljesítménycsúcsot 3500-as percenkénti fordulatnál adja le. A kézi sebességváltós modell végsebessége 191 kilométer/óra, álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 11,6 másodperc alatt gyorsul fel.

    Arról, hogy milyen élmény vezetni, és mennyibe kerül, az Autószektor oldalán olvashat!

    Kommentek:

    Top 16