• Autó
Faktor

Opel Corsa teszt: egy kis plusz

Kisautót nagyautó erejével felvértezni mindig jó mókát eredményez. Az Opel az 1,4 literes turbómotor 150 lóerős változatát préselte az ötajtós Corsába, amitől az egy csapásra megelevenedett. Hosszú teszten faggattunk és nem csalódtunk benne.

Hogy néz ki? 

Az Opel Corsa Sunny Melon sárga színben különösen kitűnik a sorból, a versenycsíkok elsőre túlzásnak tűnnek, de ha belejövünk a kocsi hergelésébe, tiszteletet parancsolnak. Az Opel Corsa kisautókhoz mérten tágas, jó minőségű és jól használható a belső tere, a váltógomb és a kézifék is sárga kötényt kapott, a műszerfalon sárga csíkot húztak, sok a fekete zongoralakk, meg lehet szokni. A fedélzeti rendszer végre kommunikált a telefonommal – sőt, ha wifis környezetben betöltöttük a navigációs célt még az iOS telepített térképalkalmazásával célba is navigált offline módban -, remélem, a madzagos megoldást hamarosan elfelejthetjük, idegesítő, hogy cipelni kell magunkkal.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

EZT IS AJÁNLJUK:

    Csomagtartója kicsi (a karácsonyra kapott méretes, gurulós hokitáskám már csak a hátsó ülésre fért be), de az ülések ledöntésével a 285 liter helyett már 1120 literrel gazdálkodhatunk (de okosan). Két személlyel azonban bőséges a hely, még egy szilveszteri kiruccanás is belefért sok sörrel. Hátul meglepően tágas a Corsa, magam mögött kényelmesen elfértem, a két szélső ülés isofixes. Kezelése könnyű, de az ergonómiát rontja, hogy az ülés- és kormányfűtés gombja a kormány takarásában kapott helyet, így ha menet közben kapcsolnánk, félre és lefelé kell néznünk. 17 hüvelykes felnijei szépek, elöl és hátul is tárcsafékek lassítják, lámpái hagyományosan halogének, de a bumeráng alakú nappali fény elmaradhatatlan.

    Milyen vezetni?

    A futómű elég feszes, de a kormányzás erős markot igényel. Van városi szervorásegítés, ennek ára, hogy nagy tempónál kissé bizonytalannak érezzük a volánt, az egyenesfutás folyamatos egyengetést követel. Nem tipikus utazóautó, ezt közel kétezer megtett kilométer után is aláírom.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Kényelemre azonban nem lehet panasz, a nagy téli kerekekkel sem üt fel a futómű, amely elöl McPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros. Kanyarokban jobban dől a kelleténél, aki sportosabb élményekre vágyik, vigye a másfél millióval drágább, 210 lovas OPC változatot. 

    Arról, hogy mennyibe kerül, és hogyan megy, az Autószektor oldalán olvashat!

    Kommentek:

    Top 16