• Autó
Faktor

Opel Corsa OPC teszt: egy kis piros bombázó

Ha valaki azt gondolná, hogy nem lehet izgalmas egy kisautó, próbálja ki az Opel Corsa OPC-t. De vigyázat, a látszat nem csal, a kis dög valójában egy kis ördög. Ésszel!

Hogy néz ki?

A legizgalmasabb Corsa természetesen piros. Kívülről nem árulkodik sok jel a vadságról, de azért feltűnik a nagy hátsó szárny, a dupla Remus kipufogó, a 18-as kerék szett, a Brembo felirat a féknyergeken. Ha bekukkantunk az utastérbe, a látványos Recaro ülések lebuktatják. Né, ez egy OPC.

Fotó: Járműipar.hu

Fotó: Járműipar.hu

EZT IS AJÁNLJUK:

    A váltón, a műszerfalon és a kulcson van még OPC felirat. Nincs sport-, illetve OPC-gomb, az autó úgy sportos, ahogy van, ezen már nem lehet semmit vadítani, igaz, az ESP két fokozatban kikapcsolható (az ínyenceknek sport fokozata is van a menetstabilizátornak).

    Lyukacsos a sportkormány, alul vágott, jó fogású. Panoráma teteje nyitható, ez jól jön, ha már nem bírunk az adrenalinnal és elfogy a levegőnk.

    A be-és kiszállás körülményes, főleg hátra szenvedés bejutni. A nagy méretű és nehéz első ajtók is megnehezítik az életünket. Ha rácsukódik a kezünkre vagy a lábunkra, elég fájdalmas, parkolóban széles helyet kell kinéznünk, mert óriásira nyílnak. Gyönyörű felnijei mögött kék OPC feliratú nyergek és hűtött, elöl 330 milliméteres, tárcsák bújnak meg.

    285 literes csomagtartója egy kisebb család hétvégi kirándulásának nem szab határt. A menetzaj ilyen sportautónál átlagosnak mondható, állandó morgás utazik velünk. A guminyomás érzékelő elég aktív, kétnaponta kérte, hogy fújjak a jobb hátsóba.

    Fotó: Járműipar.hu

    Fotó: Járműipar.hu

    Jól felszerelt gépet teszteltünk, csak a navigáció hiányzott, de okostelefonnal és megfelelő alkalmazással a jármű képernyője elkalauzol. A biztonsági felszerelés példás: van ráfutásra figyelmeztető, táblafelismerő, tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető, de itt a motoron és a sportolásra és élvezetekre épített futóművön van a hangsúly.

    Hogy megy?

    A szentgotthárdi 1,6-os turbómotor, 230 kilométer/órás csúcssebességet és 6,8 másodperces 100-as sprintet tesz lehetővé. Az alapból 245 Nm nyomaték túltöltéssel 280-ra nő.

    Hatodikban kilencvennél 2200-at forog a főtengely, 120-nál 3000-et, 130 kilométer/óránál 3200-at. Eszméletlenül megy, bármilyen fokozatban is legyen a váltónk, egy erős gázfröccsel felébreszthetjük a kocsiban szunnyadó Lucifert, kis turbós motorja úgy húz, akár egy rakéta. Egy apácában is megmozgatja a libidót. Hihetetlenül izgalmas egy körforgalom meghódítása, csikorgásból csikorgásba váltunk, elég feltűnő is tud lenni a Corsa OPC, ha akar. Szépen szól a kipufogó, de nem üvölt eléggé, főleg nagy tempónál halkul el, durrogni is csak nagy ritkán durrog.

    Arról, hogy milyen élmény vezetni, és mennyibe kerül a Járműipar.hu oldalán olvashat!

    Kommentek:

    Top 16