• Autó
Autószektor

Opel Combo Life: Egy hasznos és barátságos személyautó

Üdítő jelenség a felvágó, proccos, értelmetlenül "sportos" autók között egy olyan típus megjelenése, amely egyszerűen a mindennapok hőse akar lenni, elsősorban és legfőképpen praktikus, tágas, kényelmes és biztonságos, ugyanakkor még mutatós is. Az új Opel Combo Life néhány változatát próbáltam ki (testvérmodelljéről, a Combo Cargóról a sajtóembargó lejártával, október végén számolunk majd be).

A Combo ötödik generációja teljesen új felépítésű jármű, egy vagy két tolóajtóval, választhatóan rövid (4,40 méter) vagy XL változatban (4,75 méter), öt vagy hét üléssel. Egy karakter, egy varázsló, egy barát! Lefogadom, hogy nemcsak a családok kedvence lesz, hanem nagy cuccal utazó sportembereké is. A kategóriájában párját ritkítóan sokféle modern technika szolgája utasainak komfortját, például figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, sávtartó asszisztens, emelkedőn elindulási asszisztens, intelligens sebességszabályozó és határoló, fáradtságfelismerő és jelzőtábla-felismerő, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis rádió, nyolccolos, színes érintőképernyővel, klímaberendezés és fűthető bőrkormány.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Értékes újdonság a madártávlati perspektívájú 180-fokos panoráma-tolatókamera, a vetített kijelzés, vagy a latyakban, homokon, vizes úton és hóban egyaránt kiváló útfogást és stabil menettulajdonságokat nyújtó IntelliGrip kipörgésgátló, vagy az oldalvédelem, amely kis sebességű manőverezéskor óv meg attól, hogy az autó oldalával súroljunk valamilyen akadályt (oszlop, fal stb.), vagy nekiütközzünk.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Nem kell fintorogni, hogy egy áruszállító ikertestvéreként született, hiszen épp ennek köszönhető a bőséges férőhely és a nagyfokú flexibilitás. Már az ötszemélyes standard kivitel csomagtere is 597 literes, de a hosszú tengelytávúé eléri a 850-et, lehajtott hátsó ülésekkel pedig valódi furgonná válik, poggyásztere 2126 literre háromszorozódik meg, sőt a hosszú tengelytávúé 2693 literes. Ami ide nem fér bele, azt nyugodtam otthon lehet hagyni!

    Hosszú tárgyak szintén problémamentesen szállíthatók, mert az első utasülés támlája éppúgy lehajtható, mint a hátsóé. A csomagtér-ajtót kívánságra felnyitható ablakkal egészíti ki, hogy gyorsan és könnyen lehessen ezt-azt berakni az autóba, illetve, hogy ne boruljon ki minden, ha felnyitjuk az ajtót. A kocsira 1500 kilogrammos utánfutó kapcsolható.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A második üléssorba a 60:40 arányban osztott pad helyett kapható három egyedi ülés is, a csomagtartóból kényelmesen, egyenként lehajtható támlával. Mindkét konfigurációban hárompontos Isofix-csat van mindegyik helyen, három gyermekülés fér el egymás mellett, vagy két lurkó között a nagymama. Az utasok be- és kiszállását két nagy tolóajtó könnyíti meg.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Az opcionális panorámatető világossá teszi az utastér hátsó részét, és kipillantást ad a magasba. Ha túl erős a napsütés, a fejmagasságban elhelyezett kapcsolóval be lehet húzni az elektromos árnyékolót. Okos felszerelési részlet fölül középen a tetőgaléria, LED-világítással és 36 literes tároló dobozzal. Elöl középen 1,5 literes palackot fogad a középkonzol, vannak oldalsó tárolók is, a kesztyűtartó pedig kétszintes. Összesen 28 ügyes rakodóhelyet kínál a Combo Life.

    A flexibilis és tágas jármű hajtását élénk és takarékos benzin- és dízelmotorokra bízták. Fogyasztás városban: 6,7-4,5 l/100 km, országúton 5,1-3,8 l/100 km, kombináltan 5,7-4,1 l/100 km, 130-108 g/km szén-dioxid. Ezek már ma megfelelnek a szigorú Euro 6d-TEMP kipufogási szabványnak, amely először veszi figyelembe a valóságos közúti közlekedés viszonyait (RDE = Real Driving Emissions). Erőátvitelként modern öt-, illetve hatfokozatú sebességváltót, vagy opcionálisan, a szegmensben úttörőként nyolcfokozatú automatát építenek be, Quickshift-technikával. Az utóbbi az 1,5 literes, 96 kW/130 LE teljesítményű és 300 newtonméter maximális nyomatékú csúcs-dízellel kapható. Fogyasztás városban: 4,8-4,6 l/100 km, országúton 4,3-4,1 l/100 km, kombináltan 4,5-4,3 l/100 km, 118-113 g/km szén-dioxid.

    A menetpróbát változatos útvonalakkal szervezték meg, Budaörs dimbes-dombos környékén. Összességében nagyon jó benyomást tett rám a Combo Life: könnyű be- és kiszállni, kényelmes a vezetőhely, és nagyon jól fogja az utat a futómű, anélkül, hogy kemény vagy sprőd lenne. Az elektromos szervokormány egy kicsit jobban szereti a középállást, mint az ízlésemnek megfelelne, de érzékeny, és precíz. A műszerfal nagy felső felülete némileg tükröződik a szélvédőben (ez nagyon sok autó közös jellemzője), viszont több mint jóváteszi a vetített kijelzés, ahol nemcsak a sebesség látszik, hanem az aktuálisan érvényes limit, illetve előzési tilalom is. Jó sok bírságot lehet megspórolni vele!

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A favoritom persze a nyolcfokozatú automatás változat lett, amely olyan simán kapcsol, mintha fokozat nélküli lenne, és andalgós vagy dinamikus vezetéshez egyaránt remek partner. Ha summázni kell a véleményemet, szerintem jelenleg ez az Opel legrokonszenvesebb típusa, hiszen ezerféle célra használható, nagyon hasznos, ugyanakkor korántsem unalmas, hanem megfelelően attraktív is. Örömmel várom hosszabb tesztjét!

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

    Kommentek:

    Top 16