• Belföld
Faktor

Már nem kell sokat várni: jóval olcsóbbak lesznek a játékok, mint eddig

A dollár árfolyama miatt a hazai játékok ára csökkenni fog.

Mivel a távol-keleti játékgyártókkal dollárban számolnak el a forgalmazók, a hosszabb távon jósolt 250 forintos árfolyam esetén 10-15 százalékkal is olcsóbbak lehetnek Magyarországon a játékok – mondta a Világgazdaságnak Borhi János, a Formatex ügyvezetője.

Korábban évekig 40-45 milliárd forintos nagyságú volt a hazai játékpiac, jelenleg viszont iparági becslések szerint már csaknem évi 50 milliárdos – nyilatkozta a Világgazdaságnak Borhi János, a Formatex ügyvezetője. A hagyományos boltok mellett az ügyvezető szerint stratégiai irány az e-kereskedelem, elvégre ma már a teljes forgalom 20 százaléka jut erre a csatornára (igaz, ebben a fogyasztók közvetlen kiszolgálásán túl a más online kereskedőknek történő értékesítés is benne van).

Illusztráció.

Illusztráció.

A hagyományos értékesítésnek is legalább a 60 százalékát hozza az október–decemberi időszak, a webes forgalomnak pedig a háromnegyedét – állítja az ügyvezető. Karácsony előtt a boltokban átlagosan 8-10 ezer, online pedig több mint 12 ezer forintot költenek a vásárlók. A szezon ráadásul már jóval a Mikulás előtt, a fekete péntekkel megérkezett.

Borhi szerint az influenszerek a játékpiacon is megjelentek: „A meglepetésfaktor kiaknázása is lényeges fejlesztési irány: manapság influencerek tömegét kötik le azok a gyűjthető játékok, amelyeknél nem lehet előre tudni, mit rejt a csomagolás.” Míg azonban régebben egy-egy slágertermék életgörbéje két-három évig tartott, ma már inkább csak egy évig.

A karácsonyi toplista élén egyébként még mindig a társas- és építőjátékok, továbbá az interaktív és kreatív játékok állnak, de kelendők a távirányítós autók és a drónok is.

Az idén 250 és 285 forint között gyakran váltott irányt a dollár jegyzése, és az előrejelzések szerint stabilizálódhat a 250-es szint, az pedig fél-egy év múltán a magyarországi játékboltokban is 10-15 százalékos árleszállítást eredményezhet. „Mivel éles a verseny, nem tehetjük meg, hogy ne adjuk át a fogyasztóknak teljes egészében az árelőnyt, fordított esetben pedig a drágulást is érvényesítenünk kell” mondta az ügyvezető.

Kommentek:

Top 0