• Belföld

Elindul a kihívás hónapja - tudatosságra int a fogyasztóvédelem

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) reprezentatív felmérése szerint a fogyasztóknak alig több mint másfél százaléka tartja magát tájékozottnak a területen felmerülő kérdésekben. Pedig tudatos vásárlási szokásokkal és az alapvető fogyasztói jogok ismeretében sokat tehetünk egészségünkért, környezetünkért, de pénztárcánkért is. Ezért a fogyasztóvédelem kihívást intézett a tudatos vásárlókhoz.

Az NFH hétfőn induló kampányában napi öt percben együttműködésre hívja a lakosságot. A június 26-ig tartó kampányhoz bárki csatlakozhat, aki szeretne tudatosabb fogyasztóvá válni. Ez azt jelenti, hogy odafigyel és megfontoltan választ, ezzel óvja egészségét és környezetét, tapasztalatait pedig másokkal is megosztja – írja a Magyar Idők.

A jelentkezők május 30-tól négy héten keresztül négy témában fejleszthetik eddigi fogyasztói ismereteiket, ha az NFH hivatalos Facebook oldalára látogatnak. Itt a tapasztalatokat is meg lehet osztani másokkal.

A fogyasztóvédelmi kihívás hónapjában, naponta akár többször is a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hivatalos Facebook oldalán új bejegyzések lesznek.

A heti feladatokban szereplő információkkal, és azok kipróbálásával a fogyasztók sokat tehetnek azért, hogy tudatosabban vásároljanak, magabiztosan álljanak ki szavatossági és jótállási igényeik mellett, vagy eredményesen tegyenek panaszt, illetve óvják környezetüket.

Tudatos választással nem csak magunkat, hanem környezetünket is óvjuk.

Tudatos választással nem csak magunkat, hanem környezetünket is óvjuk.

A kihívás lényege, hogy az aktuális témához az oldalra látogatók olyan, másokat is tudatosabb gondolkodásra ösztönző bejegyzéseket osszanak meg, amellyel bizonyítják, hogy a heti témának megfelelő életmódot folytatnak – ezzel pedig mikrokörnyezetüket is tudatosan formálják.

Az NFH a kihívást elfogadó három legaktívabb résztvevőt a kampány végén meg is ajándékozza.

Top 0