• Autó
Autószektor

Német prémiumgyártók ádáz küzdelme a labdarúgásban

A labdarúgás a világ legnépszerűbb sportja, amelyben óriási marketing-erő lakozik. A nagyok tudják ezt, s a német fociban sajátos kiszorítósdi kezdődött. A Volkswagen a Mercedest szorította ki, a BMW pedig az Audi leváltására készül.

Az év elejétől kezdve a német labdarúgó válogatott, a Nationalelf már nem a Mercedes csillagával díszített mezben lép pályára, hanem a Volkswagen két betűje díszeleg a mezeken. Több évtizedes támogatás után a Német Labdarúgó Szövetség úgy döntött, a jövőt a wolfsburgi konszernnel képzeli el. A Daimlernél fájlalták a döntést, de úgy döntöttek, a támogatás összegét nem emelik tovább. Hivatalosan ugyan egyik fél sem közölte a szponzorálás összegét, a német lapok azonban egybehangzó állítása szerint a Mercedes évente 10 millió eurót adott a szövetségnek, a Volkswagen pedig hajlandó volt a tét emelésére. A csillag helyett a VW jel évente 30 millió eurójába kerül Wolfsburgnak, ezt ugyancsak a német sajtó állítja egybehangzóan.

A futball mind a Mercedesnél, mind pedig a Volkswagennél évtizedek óta a marketing szerves része. A harmadik nagy német autógyár, a BMW eddig focimentes életet élt, most azonban a müncheni konszern is úgy döntött, beszáll a futballba. Kiszorítósdi nélkül azonban itt sem képzelhető el a jövő, a BMW a Bayern Münchennél az Audi leváltására készül.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Kisebb fajta bonyodalmat okozott, amikor az egykori bajor miniszterelnök, Edmund Stoiber, aki mellesleg a bajor fociklubot működtető Bayern München AG felügyelő bizottságának tagja, a német Manager Magazinnak azt mondta, a BMW már 2025 előtt a Bayern támogatója lehet, holott a szerződés még javában él, az csak hat év múlva jár le.

Az Audinak sem kellett több, nyilatkozatban jelezték, eszük ágában sincs a szerződést idő előtt felmondani, terveik vannak a fociban és a Bayernnél, így 2025-ig mindenképpen mobilitás partnere marad a bajor fociklubnak.

A helyzetet bonyolítja, hogy az Audi AG nem csak mobilitáspertnere a Bayernnek, hanem tulajdonos is a focicsapatot működtető Bayern München AG-nál. Közel 9 százalékos tulajdonrészét éppen a 2008-as pénzügyi válság idején szerezte, akkor, amikor Martin Winterkorn a Volkswagennél fénykorát élte, s köztudottan nagy focirajongó volt.

Vagyis 2025-ben a Bayern ugyan lecserélheti az Audit, a tulajdonrésszel azonban valamit kezdeni kell. Addig biztosan Audikkal fognak járni a Bayern játékosai, akik minden szezonra egy-egy vadonatúj autót választhatnak Ingolstadt kínálatából.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

A szerződés szerint edzésekre, hivatalos helyekre a támogató autót kötelesek használni, ami persze nem mindig gond nélküli, renitens mindig akad. Oliver Kahn, amikor aktív volt, Audi helyett előszeretettel használt egy tűzpiros olasz sportkocsit, amiért euro tízezrekre büntették. Kahn aztán úgy játszotta ki a szabályt, hogy az olasz sportkocsit lerakta a Säbener Strasse elején, ahol a Bayern edzőközpontja van, s a maradék egy kilométert a szponzor autójával tette meg.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Bár az Opel már nem német, de az volt, a fociból ők sem vonultak ki, legalábbis eddig. Az Opel kiemelt támogatója a Borussia Dortmundnak, amelynek honlapján az Opel ma is szerepel, a linkre kattintva pedig az Opel német oldala érhető el. Az azóta a Liverpoolhoz szerződött sztáredző, Jürgen Klopp sokáig az Opel reklámarca volt. Az Opeltől azóta sem szakadt el, a családhoz tartozó Vauxhall az angol városban a csapat egyik támogatója, Klopp pedig a reklámarca.

De az Opel érdekelt Mainzban is, ahol a stadion névadó szponzora.

További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

Kommentek:

Top 0