• Élet
Faktor

Szomorú hírünk van, a séta önmagában mégsem elég az egészséghez

Napi 10 ezer lépés nem elég ahhoz, hogy jó kondiban legyünk.

Az Egyesült Királyság Egészségügyi Minisztériumának népegészségügyi szerve, a Public Health England friss jelentése szerint messze nem sportolnak annyit az emberek, mint amennyire szükségük lenne - írja a The Guardian.

Aki azt hitte, hogy napi 10 ezer lépés vagy egy hosszabb séta egy távoli buszmegállótól elég testmozgás lehet, az adatok szerint tévedett: jobban tennék, ha tajcsiznának, súlyt emelnének vagy eljárnának társastáncolni, bár a nehéz bevásárlószatyrok cipelése is hasznos lehet. Az izmaink a harmincas éveinkben vannak a csúcson, a negyvenes éveinktől kezdve hanyatlanak, úgyhogy érdemes szinten tartanunk a formánkat, mert idős korban 76 százalékkal nagyobb az esélye, hogy elesünk, ha nem edzünk rendesen.

EZT IS AJÁNLJUK:

    A vezető brit egészségügyi tisztviselők 2011-es ajánlása óta a sétálás népszerűsége megnőtt (a céltalan sétálást továbbra is ajánlják), de a jelentés szerint az aerobik és a kertészkedés is jobb a szívnek, és javítja a vérkeringést, de az izom- és csonterősítés, illetve az egyensúlyt javító gyakorlatok is elengedhetetlenek az egészséghez, ám ezeket az emberek hanyagolják. Heti 150 perc közepesen intenzív vagy 75 perc erőteljes testmozgást javasolnak.

    Az is fontos lenne, hogy többet álljunk, és kevesebbet üljünk.

    Kommentek:

    Top 16