• Élet
Faktor

Kiderült, mi a hosszú élet titka

Eddig azt hittük, az egészséges, hosszú élet kulcsa az, ha naponta legalább háromszor eszünk friss zöldséget, gyümölcsöt. Most kiderült, hogy ezt nagyon rosszul tudtuk!

Fotó: Europress / Christopher Furlong - Getty Images

Fotó: Europress / Christopher Furlong - Getty Images

A londoni Imperial College tanulmánya szerint naponta tízszer 80 gramm zöldséget és gyümölcsöt kéne elfogyasztanunk, ha sokáig szeretnénk élni. Ez az életmód a kutatók szerint évente 7,8 millió embert mentene meg a korai haláltól. Ráadásul bizonyos terménytípusok még a rák és szívbetegségek kialakulásának esélyét is csökkentik - írja a BBC.

A tanulmány elkészítéséhez a szerzők 95 korábbi kutatást néztek át, így 2 millió ember étkezési szokásait vizsgálták.

A rák kialakulását a következő élelmiszerek csökkentik:

  • Zöld zöldségek (pl. spenót)
  • Sárga zöldségek (pl. tévépaprika)
  • Keresztesvirágúak (pl. karfiol)

A szívbetegségekkel és a stroke-kal szemben pedig a következőek nyújthatnak védelmet:

  • Alma
  • Körte
  • Citrusfélék
  • Saláták
  • Zöld hüvelyesek
  • Keresztesvirágúak

A tanulmány szerint már napi 200 grammnak is komoly hatásai vannak, de ha tényleg egészséges, hosszú életre vágyunk, akkor a napi 800 gramm zöldség-gyümölcs a nyerő kombináció.

  • 200 gramm 13, míg 800 gramm 28 százalékkal csökkenti a keringési betegségek kialakulásának esélyét;
  • 200 gramm 4, míg 800 gramm 13 százalékkal csökkenti a rákos daganatok kialakulásának esélyét;
  • 200 gramm 15, míg 800 gramm 31 százalékkal csökkenti a korai elhalálozás esélyét.
Kommentek:

Top 0