• Autó
Autószektor

Milyen autó kell a fiataloknak?

Az Y és Z generáció nem csak közlekedési szokásaiban más, mint elődei. Máshogy közlekedünk, más szempontok fontosak nekünk, ahogy a tökéletes autót is más szempontok alapján választjuk ki.

Thomas Huber, a Frankfurti Jövőkutató Intézet vezetője egy kupé 1-es BMW-t vezet, amivel manapság már kivételnek számít a fiatal generációban.

Azért választottam ezt az autót, mert a dizájn fontos volt számomra és ez egy különlegesen szép modell.

Úgy tűnik, választási szempontjával manapság már kilóg a sorból a fiatal kutató, mert az ezredforduló környékén születettek többségének már nem a külső és a megjelenés a legfontosabb.

EZT IS AJÁNLJUK:
    BMW 1 kupé Forrás: Autószektor

    BMW 1 kupé Forrás: Autószektor

    Szó sincs róla, hogy ne lenne fontos az autó. Egy német felmérés alapján az 1980 után születettek 91%-a egyetért abban, hogy az autó megkönnyíti a mindennapi életet. Viszont mindössze 10% véli úgy, hogy az élete érdekesebb, izgalmasabb lenne, ha saját autót birtokolna, és mint státusszimbólum nem is igazán számolnak az autóval. Utóbbi szempont tekintetében biztosra vehetjük, hogy egy Magyarországon végzett felmérés más eredményre jutna, nálunk továbbra is az autó az első számú státusszimbólum, talán az okostelefon mellett.

    Ez a korosztály igen pragmatikusan áll a technológiai újdonságokhoz, nem szerelembe esnek egy modellel, hanem logikus szempontok mentén választják ki a megfelelő járművet. Ezen szempontok közül első helyen a legtöbb esetben az üzemanyag-fogyasztás áll, ami nem meglepő, nem úgy, mint a lista második és harmadik helyezettje. Utóbbiak a parkolást megkönnyítő funkciókat rejtenek, amik úgy tűnik, nagyon fontosak az ezredfordulón született vásárlóknak. Lehet vissza kéne hozni a rutinvizsgát?

    Szintén előkelő helyen szerepel a fiatalok kívánságlistáján a navigáció, lehetőleg online kapcsolattal, hogy mindig a lehető leggyorsabb útvonalakon haladva kikerülje a torlódásokat.  

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Az említett felmérést korábban is elvégezték, a korábbi eredmények szerint a fiatalok 68%-a gondolta úgy, hogy az autóra egyszerűen szüksége van az embernek. Idén ez a szám mindössze 41%, ami mindenképpen megérdemli a gyártók figyelmét.

    Persze nyugtathatja őket, hogy a válaszadók több mint fele a hét 5 napján – sofőrként vagy utasként – használ autót. „Az autó az egyéni közlekedés alapja és ez a következő 25 évben biztosan így is marad.” – véli a jövőkutató intézet igazgatója.

    Ugyanakkor úgy látja, hogy a motivációk átalakultak. Az autót nem elsősorban a kényelem miatt választják, hanem mert továbbra is ez a mobilitás legjobb eszköze. A mai, rohanó világban a karrierhez mobilnak kell lenni, így az autó egészen addig helyettesíthetetlen marad, amíg nem találnak fel egy jobb és gyorsabb megoldást. Érdekességképpen megjegyeznénk, hogy a német fiatalok többsége szerint az autók „birtoklását” a car-sharing válthatja fel. Már jelenleg is 9%-uk használja rendszeresen valamelyik autó-megosztó szolgáltatást.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Ezt látják a német autógyárak is, akik az utóbbi időben jelentős összegeket fektettek car-sharing szolgáltatók felvásárlásába. Viszont a kérdés adott: A cél valóban az, hogy minél több autó találjon gazdára? Ez esetben megoldást kell találni a fiatalok lankadó érdeklődésére, ami nem kis feladat. Ugyanakkor ha a cél az, hogy továbbra is az ő termékük legyen a közlekedésünk alapja, legyen az autó vagy szolgáltatás, folytatni kell a car-sharing piac felvásárlását és megtalálni a szolgáltatás és kereskedelem tökéletes kombinációját. Egyik oldalon autókat eladni, míg a másikon az autó birtoklásának feleslegességét hirdetve népszerűsíteni szolgáltatásukat.

    Szép feladat, a közeljövőben pedig kiderül, mit választanak, és hogy sikerül a megvalósítás.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16