• Autó
Faktor

Mesél a szerviz - Soknak találod az óradíjat?

Akkor nézd meg, mit tartalmaz és miért ilyen sok!

Sokszor beszéltünk már a hivatalos keretek között működő szervizek kötelezettségeiről. Nemrég egy márkafüggetlen szervizben jártam és hosszasan diskuráltunk a cégvezetővel ezekről a kötelezettségekről és az ezekkel járó költségekről.

SokalljákA szervizekre vonatkozó törvények és rendeletek 250-nél is több szabályt írnak elő, amelyeknek – ha legális keretek között szeretne működni a műhely – meg kell felelniük. A cégvezető arról számolt be, hogy új ügyfeleik elsőre sokallják a szerviz nettó óradíját, ezért náluk ki van függesztve egy A4-es papír, ami tele van írva a költséghelyekkel.

Lessünk most bele ebbe az anyagba, persze csak a teljesség igénye nélkül, hiszen a cikk terjedelmi korlátait csaknem kimerítené, ha egy az egyben idemásolnám a felsorolást.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Bér és bérköltségMindenek előtt említik a dolgozók járulékköltségeit. Kis kerekítéssel egy cégnek a dolgozó nettó (átutalt) bérének duplájába kerül a fizetés. Tehát, ha egy autószerelőnek szeretnénk adni egy már tisztességesnek mondható 250.000,- Ft-os bért (azt hiszem nem mondok sokat egy jó szakembert feltételezve), akkor az félmillióba kerül a vállalkozásnak. Ha egy alkalmazott 160 órát dolgozik egy hónapban, akkor az ő bére azonnal kitesz 3.100,- Ft-ot a nettó órabérből.

    Közmű számlákEgy autószervizben ugyanúgy van rezsi, mint minden háztartásban. A műhelyt, az irodákat és a mosdókat télen fűteni kell. A léptéket is el lehet képzelni, hiszen egy szerelőállás 20 négyzetméter, ezt szorozzuk be az állások számával, adjuk hozzá az egyéb helyiségek alapterületét és persze vegyük figyelembe azt is, hogy a szervizajtó le-fel jár, tehát a meleg állandóan kiszökik. A szervizállások 3-4 méteres belmagasságáról már nem is beszélek, pedig a meleg felfele száll…

    Aztán ott van a villanyszámla. Egy szervizben mindenhez áram kell. Folyamatosan lifteznek az emelőgépek, az ajtók, mennek a számítógépek, dolgozik a légkompresszor, hogy mindig legyen sűrített levegő. A műhelyben világítani kell, és természetesen áram kell egy csomó egyéb gép működéséhez is, például a hegesztéshez, nem is kevés…

    A víz. Azok a szervizek ahol mosó is üzemel – és egy normális szervizben bizony üzemel – rengeteg víz is fogy. Ehhez járul a csatornaköltség, de ha ez nem lenne elég, az autómosókból megmaradó vizet előbb ülepíteni és tisztítani kell, mielőtt visszaengednénk a csatornába. Költség, költség, költség.

    HulladékElképzelni is nehéz, mennyi hulladék keletkezik egy autószervizben. Ezeknek csak egy része a kommunális szemét, amelyek nagyrészt csomagolóanyagból származnak. Bármi, ami olajszármazékkal, vegyszerrel érintkezik, már veszélyes hulladéknak számít, gyűjtésük és kezelésük is külön eszközöket kíván, hát még az elszállíttatásuk. Olajos rongyok, -flakonok, benzinnel, gázolajjal érintkező hulladék alkatrészek mind-mind veszélyesek!

    Az autókból leeresztett, fáradt motorolaj a legproblémásabb. Ezt is külön kell gyűjteni, igaz, hogy az erre szakosodott vállalkozások az ilyen hordókat begyűjtik a szervizektől.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    BiztosításAhogyan sok tevékenységnél, a szervizeknél is kötelező biztosítást kell kötni a tevékenységre. Természetesen ez is pénzbe kerül. Egy felelős vezető külön biztosítja az egész műhelyt, hiszen nem kockáztathatja, hogy például egy tűzvészben megsemmisüljön minden eszköz és tárolt alkatrész, az épületről már nem is beszélve.

    Egyéb adókVan ebből iparűzési, nyereség, építmény és ki tudja milyen adófajta és említsük meg az iparkamarának kötelezően fizetendő 5000,- Ft-os sarcot is. Nem adó ugyan, de költségként jelentkezik a különböző érdekvédelmi egyesületek tagsági díja is.

    Hogy mire költenek még? Elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16