• Autó
Autószektor

Megtetszett a Mustang Európának

A világ egyik leghíresebb, legvágyottabb és legismertebb autótípusát, a Ford Mustangot 1965 óta gyártják.

Első három generációja nem csupán a Kádár rendszer sulytotta Magyarországon, de Nyugat-Európában is egzotikumnak számított, hiszen hivatalosan nem forgalmazták a leghíresebb Fordot az öreg kontinensen. Természetesen ettől függetlenül egész Európában és a rendszerváltás után hozzánk is szivárogtak szürke import révén Mustángok.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Érdekes és érthető, hogy legnagyobb számban a nem annyira sármos és dögös harmadik, negyedik generáció modelljei. Ezeket amelyeket nyilván olcsóbban lehetett használt autóként megvásárolva több-kevesebb nehézség árán Európába juttatni. Az igazi Mustang életérzés Európának és Magyarországnak is inkább csak a filmvásznakon és az interneten volt átélhető egészen 2015-ig, amikor is a "One Ford" koncepció jegyében - miután a Fiesta és a Focus áthajózott Amerikába - a Mustang behajózott Európába. Elképesztő pillanat volt, amikor 30 év után a Ford Mustang bemutatkozását követően magyar kereskedésekben, vadonatújan, gyári garanciával lehetett megvásárolni a világ egyik legvágyottabb, és nem mellesleg legelérhetőbb árú izomautóját. 

EZT IS AJÁNLJUK:
    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Ráadásul a 2015-ben megjelent hatodik generáció minden idők egyik legszebb, legharmonikusabb Ford Mustangja, amely elérhető az igazán dögös és autentikus V6-os motorral, de a kompromisszumokra is hajlandók akár egy kisebb, takarékosabb ecoboost erőforrással is hazavihették a legendás formájú sport autót. Volt is nagy Mustang hisztéria. Csak a legjobb, legnagyobb, legrégibb magyar Ford kereskedők kapták meg a jogot a forgalmazásra, és bizony utoljára talán a szocializmus idején banánért tolakodtak úgy az emberek mint a magyar piacra limitált darabszámban eljutott Mustangokért. 

    Az Európába is megérkezett Mustang zsenialitása abban állt, hogy tökéletesen hű maradt hagyományaihoz: 30 éves világra szóló legenda, dögös külső, sportos menettulajdonságok, ugyanakkor mindennapos használhatóság és elérhető ár. Ettől függetlenül voltak akik meggyőződéssel állították, a 30 éve "Mustangra kiéhezett" magyar társadalom tagjai közül az a néhány tucat, vagy legfeljebb néhány száz ember aki vágyik a legendára, esetleg hirtelenjében magával ragadja a Mustang hevület, vagy olyan jó módú, hogy bőségesen belefér a "kollekciójába" egy külön autó 15 millióért, nos tehát mindezek megveszik maguknak különböző okokból vágyott autójukat aztán kifullad a Mustang iránti igény. 

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Úgy tűnik azonban a küszöbön álló facelift előtt, vagy esetleg már arra várva folyamatossá vált az autó iránti érdeklődés és lelkesedés. Nem régiben zárult minden idők legsikeresebb AMTS tuning showja, ahol nem csak a régi legendás amerikai modellekből, de immáron a mostani "világ-Mustangból" is gyönyörű kollekció sorakozott. Mára egyértelműen kiderült: nem csupán, csupán csak egy "egzotikus zárvány" lesz az európai és azon belül a magyar piacon a Ford Mustang.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Sokkal inkább azon ritka sikertörténetek egyike, ahol egy nagy amerikai legendát úgy sikerült meghonosítani Európában, hogy azt nem akarták meghamisítani, kiüresíteni, ellaposítani. Aki ma 2018-ban egy Magyarországon újonan vásárolt hatodik generációs Ford Mustanggal suhan az M3-as autópályán ugyan azt a legendás életérzést tudhatja magáénak mint aki valamikor a hatvanas évek második, vagy a hetvenes évek első felében ugyan ezt tette Amerikában a 66-os úton. Ritka dicséretes dolog ez, hiszen pontosan tudjuk mi általában a legendák szomorú sorsa.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16