• Autó
Faktor

Megnyílt a 86. Genfi Autószalon - indul a Faktor autós rovata

Kedden megnyílt a világ egyik legnagyobb autós kiállítása, a Genfi Autószalon, ahol immár 86. alkalommal mutatják meg újdonságaikat az autógyártók. A Faktor.hu pedig a helyszínről jelentkezve indítja el autós rovatát Faktor Autó címmel, amelyben folyamatosan beszámol majd az iparág legérdekesebb újdonságairól, hetente pedig egy-egy új autót is tesztelünk majd.

A svájci repülőtér melletti expo területén a hét egybefüggő pavilon összesen 77 ezer négyzetméteres kiállítóterén 30 országból összesen 200 kiállító vonultatja fel újdonságait, az autógyárak mellett formatervező stúdiók is bemutatkoznak. A kiállítás nagyságrendjét jól jellemzi, hogy a keddi sajtónapon összesen 120 világ- és európai premiert tartottak.

EZT IS AJÁNLJUK:

    A szalon minden autómániás kötelező zarándokhelye, amelyen egymásról vonják el a figyelmet a látnivalók. A kiállítók látványos standokkal, óriási ledfalakkal hívják fel a figyelmet újdonságaikra. A legnagyobb figyelem idén talán a szupersportautók kapták, hiszen a Bugatti és a Ferrari is itt mutatta be új modelljét. A Bugatti a Veyron utódját, a Chiront leplezte le, amely 1500 lóerős teljesítményével és akár 470 kilométeres végsebességgel csábít. A Ferrari a négyüléses FF utódját, az összkerék-hajtású, V12-es motorral szerelt, 680 lóerős GTC4 Lussót hozta el.

    Magyar vonatkozás, hogy a Honda itt tárta a nagyközönség elé Michelisz Norbert új túra-versenyautóját, amellyel 2016-ban gyári színekben indul a WTCC-ben.

    Az elektromos autózás majdnem mindegyik standon középpontba került, szinte már nem találunk olyan gyártót, amelynek ne lennének hibrid, vagy teljesen elektromos autói.  A 100 éves BMW 2016-ban négy plug-in hibrid modellt mutat be, köztük a luxuskategóriába szánt 7-es szériából is készített egy ilyet. A Nissan elhozta a teljesen elektromos koncepcióautóját: az IDS már az önjáró autók világát szeretné megnyitni.

    A Fiat Chrysler Automobiles (Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Ferrari, Jeep, Maserati, Abarth) összesen kilenc újdonságot hozott Genfbe, köztük a legnagyobb dobás a 124 Spider volt, amelyből Abarth-változat is készül. Az autókiállításra időzítette a Fiat a Tipo szedán, kombi és ötajtós változatát, amelyekkel visszatér az alsó-középkategóriába.

    A Maserati leleplezte a Levante elnevezésű terepjáróját, amely óriási méretű, de mégis rendkívül sportos megjelenésű, ráadásul keretnélküli ajtókkal okoz meglepetést, amely nem túl jellemző a SUV-ok között. Alapváltozata 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

    Az Audi lassan minden mérettel feltölti a szabadidő-autókból álló flottáját, most a legkisebb, Q2-est mutatták be.

    A megnyitó előtti napon hirdették ki az Év autója-díjat, amelyet idén az Opel Astra kapta, az autószalonon így külön figyelem irányult erre a modellre is, amelyre keddre már felkerült matrica a jól ismert Év autója-logóval.

    Még nem késő elindulni, a szalon a két sajtónap után, március 3-án nyílik meg a nagyközönség előtt, és egészen 13-áig várja az érdeklődőket.  A szervezők 700 ezer látogatóra számítanak.

    A szalonról képgalériát ITT talál.

    Top 16