• Autó
Faktor

Megérkezett az új Mini Cabrio a magyar piacra

A hetedik generáció is megkapta azokat a technikai újdonságokat, amelyeket a legújabb zárt modellek.

A folyamat tavaly kezdődött el a Clubmannel (aminek a tesztjét itt megnézheti): a modellfrissítés lényege, hogy újraértelmezték a Mini alapjait - a formatervet és a kreatív helykihasználást, valamint a vezetési élmény maximalizálását. A modellpaletta ma hat típusból áll: a három- és ötajtós Miniből, a Cabrióból, a Countrymanből, a Pacemenből és a Clubmanből. Ezekből az első negyedévben a Mini Magyarországon 23-at adott el, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Globális szinten a márka rekord értékesítéssel zárta 2015-öt és idén is újabb eladási csúcsra számítanak.

Kattintásra galéria nyílik!

Kattintásra galéria nyílik!

A Mini Cabrio teljes új vászontetőt kapott, amely felszereltségtől függően angol zászlóval is kérhető. Elérhetővé vált a hatfokozatú steptronic automata váltó, ami nem csak élvezetes váltást tesz lehetővé, de piszok gyors, és rendelhető kormányra helyezett váltófülekkel is. Emellett az összes olyan biztonsági berendezés is megjelent a cabrióban, ami a BMW-kben, frissített Minikben elérhető. Beépítették a navigációt, táblafelismerőt, multimédiás eszközöket és sebességet is megjeleníteni képes head-up display kijelzőt, és a baloldali ajtó kilincséből már a Cabrio is ki tudja vetíteni a Mini logót az aszfaltra.

A csomagtér 215 literes, ami 160-ra csökken, ha lehajtjuk a tetőt, de van egy easy load funkció is, ami megemeli a behajtott vászontetőt, hogy nagyobb nyíláson keresztül lehessen pakolni. Ha már a vászontetőnél tartunk: 18 másodpercig tart a nyitás/zárás, és a műveletet 30 kilométeres sebességig mozgás közben is el lehet végezni.

Az új Cooper Cabrio ötféle motorral kérhető. A Cooperben egy 136 lóerős benzines motor dolgozik, ami a Cooper S-ben már 192 lóerőt ad le, a csúcs pedig továbbra is a John Cooper Works változat 231 nemes paripával. A dízelfronton a Cooper D 116 lóerős, és a Cooper SD 170 lóerős változata áll helyt.

A bemutató helyszíne és a Szentendrei úti szalon között szerkesztőségünk a John Cooper Works verziót próbálhatta ki. Az első tapasztalatok röviden: atyaég! A JCW Cabrio igazi élményautó, minden együtt van, ami kell egy igazán élvezetes autózáshoz: bivalyerős motor, visszadurrogó kipufogó, gokart futómű és nyitható tető. Ez is amolyan receptre felírós autó depresszió ellen. És minden üzemanyagvérűnek kötelező darab. Hosszabb teszt hamarosan.

Az új Cabrióhoz 15-féle szín érhető el, és ebben is van Always Open Timer, ami azt méri, hogy mennyit használjuk a Mininket lehajtott tetővel, az adatot pedig megoszthatjuk a világ összes regisztrált minisével.

A Cooper 6,9 milliótól lehet a miénk, a Cooper S-ért 8,1 milliót, a Cooper D-ért 7,5 milliót, a Cooper SD-ért 9 milliót, míg a JWC verzióért 9,7 milliót kér listaáron a Mini.

Top 0