• Autó
Faktor

Már megint a Civic!

Gyerekkorunkban az autóskártyák végsebességadata, netán a legnagyobb teljesítmény volt az "adu", mára ezt átvette a hatótávolság - az elektromos hajtású járműveknél -, vagy a kicsit konzervatívabb, az autózásban élményt is kereső vezetőknél pl. a Nürburgringen teljesített köridő. Ebben ismét a Honda Civic a legjobb.

A Zöld pokol néven is emlegetett, az Eiffel hegységben kanyargó, összességében 25 km-es aszfaltcsík északi köre a Nordschleife, mely régóta az autózás szerelmeseinek egyik fellegvára. De nem csak ők kedvelik a roppant változatos vonalvezetésű, igazi kihívást jelentő pályát, hanem az autógyárak is, ugyanis a 250 km/h feletti végsebességgel, vagy a pár másodperces 0–100-as gyorsulással ma már nem lehet kitűnni a vetélytársak közül, de egy jó köridő még ma is hírértékkel bír.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

Eleinte a sportkocsiknak nevezett autókat gyártók kezdték méregetni magukat és terméküket ebben a miliőben, de fokozatosan a volumengyártók is felismerték a benne rejlő lehetőséget, és teljesítményorientált modelljeiket egy-egy tapasztalt pilóára bízva igyekeztek, és igyekeznek a legjobbnak beállítani.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    A Honda 2015-ben a Civic 9. generációjából készített Type R-t küldte a Nürburgringre, ahol 7:50,63-as idővel döntötte meg a korábbi csúcsot. Ez a modell csak bő egy évig volt a piacon, de ennyi is elég volt a Volkswagen számára, hogy egy Golf GTI Clubsport S modellel 7:49,21-et fusson.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16