• Tech
Faktor

Síró karakterekkel manipulálják a gyerekeket a népszerű játékalkalmazások

A tévéhirdetéseket szigorúan szabályozzák, az interneten viszont nagy szabadságot kapnak a hirdetők.

Példamutató büntetést vár a hatóságoktól egy fogyasztóvédelmi szervezet, amely a legnépszerűbb, kisgyermekeknek szánt applikációk vizsgálatakor súlyos problémákat tárt fel. Még az 5 éven alattiaknak szánt játékok és oktatási alkalmazások is tele vannak hirdetésekkel, amelyek elterelik a figyelmet a játékról, vásárlásra próbálják rávenni őket vagy a szüleiket, és igyekeznek megszerezni a személyes adataikat - írja a BuzzFeed.

Illusztráció.

Illusztráció.

A tévéhirdetéseket szigorúan szabályozzák, főleg azokat, amelyeknek gyermekek a célközönsége, az interneten viszont nagy szabadságot kapnak a hirdetők, illetve a gyermekeknek szánt appok fejlesztői. A szervezet 135 alkalmazást vizsgált meg iOS-en és Androidon, és ezek közt megtalálható volt az 5 év alattiaknak szánt 96 legnépszerűbb applikáció, és egyharmaduk oktató jellegűnek volt meghirdetve.

EZT IS AJÁNLJUK:

    A fizetős alkalmazások 88 százalékában, az ingyenesek 100 százalékában voltak hirdetések, bannerek, vagy alkalmazáson belüli vásárlás.

    Előfordultak nem gyermekeknek való hirdetések, és olyan aljas manipulációk, amelyben a játék egyik karaktere sírva próbálja rávenni a gyermeket, hogy kattintson az appon belüli vásárlásra. Kilenc alkalmazásban voltak rejtett hirdetések, amikor valahová klikkelve egyszer csak egy videó futott le, vagy valamilyen virtuális ajándéknak tűnő dologról derült ki, hogy azt csak egy hirdetés megtekintése után lehet megszerezni.

    Nemcsak az a fontos, hogy mennyi időt tölt a gyermek a telefonjával, hanem az is, hogy miként tölti el ezt az időt - mondják a szakértők.

    Kommentek:

    Top 16