• Autó
Autószektor

Majomparádé

A gépjármű iparban sokan arról panaszkodnak, hogy a globális tömegtermelés kiírtja az egyéniséget, a stílust, a humort azokból a járművekből, amelyek sok különböző identitású piacra, nagy darabszámban készülnek.

A hír, hogy újra gyártják minden idők legbájosabb, legkedvesebb, legviccesebb és ráadásul rendkívül praktikus motorját – a Honda Monkey-t, – mindennek az élő cáfolata. A világ legnagyobb motorkerékpár gyártójának mini motorját a 70-es évek vicces ikonjának tartják, holott árusítása már 1963-ban megkezdődött. Az első és eredeti verzió 1961-es. Ez egy kizárólag zárt pályás használatra szánt gyermek motor volt, amit a Tama Tech vidámpark megrendelésére készítettek el, ám népszerűsége olyan rohamosan nőtt, hogy a mérnökök kisvártatva hozzá láttak a közúti változat fejlesztéséhez. 

A képre kattintva galéria nyílik!

A képre kattintva galéria nyílik!

A Honda Monkey mindig is kettős identitással rendelkezett. Nála viccesebb motort még senki nem gyártott - de praktikusabbat se nagyon. Hiszen ha belegondolunk, hogy rövid, néhány kilométeres távolságra nyaraló helyeken, nagyvárosok szűk utcáin, vagy akár a falu egyik végéből a másikba van-e a Monkey-nál adekvátabb jármű,  a válasz csakis a nem lehet. Csak hát annyira bohókás is egyúttal, hogy az évtizedek során szinte senki nem dicsérte praktikumát. 

EZT IS AJÁNLJUK:
    A képre kattintva galéria nyílik!

    A képre kattintva galéria nyílik!

    Azt viszont, hogy 2018-ban Banana Yellow/Rosswhite, Pearl Nebula Red/Rosswhite, Pearl Shining Black/Rosswhite színekben újra gyártásba kerül az legalább olyan mértékben köszönhető praktikumának mint kedves bájának. Ha szemügyre vesszük az új Monkey bárki számára közérthető technikai adatait, akkor jól látszik, hogy a Honda kedves és megmosolyogtató külsőbe burkolva, de egy kifejezetten praktikus és rendkívül takarékos városi motort készített. 125 köbcentis egy hengeres, 9,4 lóerő a teljesítménye és másfél liter benzinnel beéri 100 km-en. Maradt a legendásan kényelmes puha ülés és a modern kor követelményei szerint még blokkolás gátlót is kapott a kis majom. Tehát jelentősen megnőtt, megkomolyodott, nyilván meg is drágult a Honda Monkey de mindezt úgy, hogy a képek alapján legalábbis semmit nem veszített megkapó egyéniségéből.

    Szóval aki arról kesereg, hogy a tömeg termelés kiiktatja az egyéniséget, vessen egy pillantást a globális piaci sikernek is ígérkező, 2018-as Honda Monkey-ra, amely azt üzeni mindenkinek, hogy a gépjármű iparban kreatívat alkotni lehet egy és egy millió példányban is. 

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

    Kommentek:

    Top 16