• Autó
Faktor

Let's Swift again!

Ez már egy másik világ, ahogy az előző két generáció is az volt, amikor a múzeumi darabbal összehasonlítottuk.

Szebb és biztonságosabb 

Egyszerre sírunk és nevetünk, mert hogy idén már nem készülnek Swiftek Esztergomban, viszont a legújabb változat tényleg nyerő: szebb, könnyebb és biztonságosak miden elődjénél. És persze drágább is.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

EZT IS AJÁNLJUK:

    Az idősebbek még emlékezhetnek arra, hogy 1992-ben az első Made in Hungary Suzukit 729 ezer forintért lehetett megvenni. A háromhengeres ezres alapváltozatában hátul csak biztonsági hevederek voltak, feláras volt a kalaptartó, a fűtőszálas hátsó üveg, valamit annak mosó-, és törlőberendezése. Hát ennek már rég vége, a legújabb Suzukiban már semmilyen spártai nincs ami jó, mert még az alapmodell is gazdagon felszerelt: hat légzsák, ESP, nappali menetfény, EURO6-os motor. Igaz, mindez már kötelező az európai piacon, ami rendben is van, ráadásul már klíma nélküli Swiftet sem gyártanak, így aztán több mint ötszörösébe kerül, mint a negyedszázaddal korábbi modell, vagyis az Ignis és Baleno közötti a méret és ár is. Igaz, a kereskedőknél vannak tartalékok, pláne csere és finanszíroszás esetén. A 2017-es Suzuki Swift 1,2 GL modell listaára 3,88 millió Forint.

    Divatos társaság

    Ha szétnézünk a piacon, bizony igencsak gazdag a kínálat, és mindegyik jól felszerelt modell a B-szegmensben, melynek illusztrálására néhány vetélytársat is a Swift mellé parkoltak a bemutatón, igaz ponyvával letakarva, a csodaszép Prónay-kastély kertjében. Mert az a kereskedőknek tartott másnapi prezentációra volt előkészítve, és nem az újságíróknak. Különösebb szakértelem azért nem kellett felismerésükhöz: a Swift mellett állt egy Toyota Yaris, egy Ford Fiesta, kicsit hátrébb egy Opel Corsa meg egy Renault Clio. Ennél persze gazdagabb a B-szegmens, de úgy látszik, hogy a magyar piacon ezek a fő vetélytársak, legalábbis a Suzuki szakemberei szerint.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Őrizni az értékeket

    A remek alapokra építve, az előző generációk DNS-ét megtartva egy divatos és vezetési élményt, biztonságot nyújtva készült a legújabb Swift, magyarázta a receptet Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki operatív igazgatója.

    A modell közel áll a szívünkhöz, mert ezzel is indult az esztergomi gyár, az itthon eladott. 230 ezer új Swift 19 éven át kategória első volt. A klasszikus után jött a teljesen megújult változat, a 2004-ben, 2010-ben, majd a 2017-ben bemutatott generáció. Az előzőekből napjainkig világszerte 5,4 millió, Európában egymillió kelt el.

    Globális rekorderedmény

    Radikálisan megújult modellpalettájának és esztergomi bázisának is köszönheti rekorderedményét a Suzuki Motor Corporation, mely történelme során először lépte át a bűvös darabszámot: a 2016/17-es pénzügyi évben 3,08 millió autót gyártott, ami 4,2 százalékos növekedést jelent. Az ebben az időszakban eladott 2,92 millió autó 2 százalékos növekedést jelent. Idén is folytatódik a fellendülés: 2017 márciusában 13,6 százalékkal több, közel 200 ezer Suzuki készült világszerte, ami 2,7 százalékos bővülést jelent.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Sagarából hajózik

    Esztergomban a 2,9 milliárd forintos fejlesztés eredményeként új SUV és crossover modelleket vezettek be, így már négy hónapja csak a maradék Swiftekből jutott a piacra, de a cégvezetés reménykedik, hogy a kiesés ellenére vezető lesz a B szegmensben a legújabb változat. A legújabb modell Japánból, egészen pontosan a Sagara-i gyárból érkezik, és igazolja Maseo Koboi formatervező tételét, mely szerint olyan autó kell, ami azonnal megfogja az embert, és arra ösztönöz, hogy nyomja a gázt, persze a biztonság és a szabályok határain belül.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16