• Autó
Autószektor

Lejtmenetben az európai beszállítók

A harmadik negyedévben szenvedtek az európai beszállítók és az autógyártók sem halmozták a sikereiket. Kétségtelen, hogy rég volt ilyen kedvezőtlen piaci környezet számukra.

A kereskedelmi háború veszélye még nem ült el, a bizonytalanság rá is nyomta bélyegét az európai autógyártók és beszállítóik elmúlt negyedévi gazdasági teljesítményére. Két vezető német gyártó is profitfigyelmeztetést jelentett be, de beárnyékolta és várhatóan meg is fékezte a Fiat Chrysler eredményeit Sergio Marchionne halála. Mindez jól látható az Automotive News Europe és a PricewaterhouseCoopers által kidolgozott részvényesi érték aktuális értékein.

Az év harmadik negyedében a BMW 0,3 százalékot, a Daimler 1,7 százalékot veszített részvényesi értékéből, míg a sorait rendező PSA-csoport részvényesi értéke 18,8 százalékot emelkedett. Összességében az autógyártók részvényesi értéke 2,2 százalékkal javult, miközben a beszállítóké 13 százalékot zuhant. Nem volt jó negyedévük az autókereskedőknek sem, 7,4 százalékkal esett a részvényesi értékük.

Az autógyártók által a harmadik negyedévben elért csekély nyereség, amely az előző három hónapos 10 százalékos csökkenésre kevés gyógyírt jelent, érzékelhető különbségekkel bontakozott ki, ami az egyes vállalatokat, illetve vállalatcsoportokat illeti. Az indexben szereplő hat európai gyártók átlaga jobb volt a Q3-ban, mint a második negyedévben, kettő a negatívból pozitív eredményre váltott, egy harmadiknak meg csökkent a részvényesi értékvesztése.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Messze a legjobb eredményt ismét a francia PSA-csoport érte el, amelynek 2014-ben megkezdett reformja Carlos Tavares vezetésével sikert hozott. Az év első hónapjában tapasztalt élénk kereslet a Peugeot 3008 és 5008 szabadidő-autói iránt a PSA bevételét negyven százalékkal 39 milliárd euróra emelte meg, miközben a nettó üzemi eredmény 18 százalékkal bővülve 1,48 milliárd euróra hízott.

A bizonytalansági tényező kicsapta a biztosítékot a járműipari beszállítóknál, a szektor 13 százalékot esett a harmadik negyedévben, miután már a másodikban is esett 7,5 százalékkal a részvényesi értékindex. A legkisebbet a német világítástechnikai óriáscég, a Hella esett (-0,5 százalék), a legnagyobbat az Akwell bukta (-30,4 százalék). A Magyarországon érdekelt beszállítók közül a legjobban a Michelin teljesített (-1,3 százalék), legrosszabbul a Continental (-24 százalék).

Az autókereskedelmi szektorban romlottak a dolgok, az első negyedévi 11,8 százalékos visszaesést hiába javította a második negyedév 13,2 százalékos emelkedés, a harmadik negyedévre újra mínuszban van a részvényesi érték indexe (-7,4 százalék). A legjobban a Pendragon szerepelt (13,9 százalék), az Inchape -13,8 százalékot veszített.

További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

Kommentek:

Top 0