• Autó
Faktor

Kreszprofesszor: Száguldó riporterrel Óbudán, a Bécsi útnál jártunk

A helyzet már-már megszokott és jól ismert: Olyan útkereszteződésben vagyunk, ahol nemrég helyeztek el kötelező haladási irányt jelző táblát, amely itt nem engedi meg a balrafordulást.

Mindezt úgy, hogy évtizedekig ez itt nem volt tiltva, tehát a legtöbb ember rutinból, megszokásból mégis balra kanyarodik.

Ha éppen az itt vadászó közterület felügyelők a helyszínen vannak, akkor 50.000 forint jutalom jár ezért a szabálytalankodásért. Az egyik jó lelkű autós kiírta az oszlopra az erről szóló figyelmeztetést, de sokan ezt sem veszik észre.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

EZT IS AJÁNLJUK:

    Mai egy órás riportunk ideje alatt tucatnyi autós kanyarodott itt – szabálytalanul – balra, vagy fordult vissza.

    Amikor megállítottuk és megszólítottuk őket, a legtöbben széttárták a kezüket és azt mondták, hogy nem is látták a táblát, vagy azt, hogy nem tudták, hogy a Kötelező haladási irány tábla itt a belső sávra is vonatkozik.

    Nagyon sokszor tapasztalok hasonlót. A közúti közlekedés résztvevői, a járművezetők, a bicajosok, a gyalogosok csodálkozva néznek rám, és azt mondják, hogy ők nem is tudtak erről.

    Például Lajos bácsi hívott fel nemrég, és elmesélte, hogy 30 éve vezet a hétvégi házához, szinte mindig ugyanazon az útvonalon Budapesttől a Balatonig. Hogy a saját kis termését kényelmesen haza tudja szállítani vett egy utánfutót.

    30 évig nem volt semmi baj, de a VÉDA rendszer lefotózta, amint 120-szal halad az M7-esen.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    „Drága tanárúr! Még 130-cal sem mentem mégis kaptam 60 ezer forint büntetést, pedig eddig még sosem bírságoltak meg. Hogy van ez?” – kérdezte.

    Teljesen kiakadt a válaszomon, hogy járműszerelvénnyel – utánfutót vonató személygépkocsival – autópályán csak 80-nal szabad közlekedni.

    „Nem is tudtam erről” – hangzott a válasz, és az ehhez hasonló párbeszédekből szinten minden hétre jut egy.

    A közlekedő emberek nem ismerik megfelelően a KRESZ-t!

    Naponta megtapasztalom ezt, és annyira nem is hibáztatom őket, mert ugyan annak idején megtanulták, gyakorolták, levizsgáztak belőle, de az ember sok mindent felejt. Miért ne felejtenénk el a KRESZ szabályokat is?

    Az ilyen és hasonló élmények hatására döntöttem úgy, hogy megírom a „Felnőtt KRESZ-t”, azaz egy olyan okos KRESZ-könyvet, ami abban segít az embereknek, hogy újra tanulhassák a legfontosabb szabályokat, elsősorban a biztonság és a büntetés megelőzés érdekében.

    Nem véletlenül lett a könyv címe:

    KRESZ Bírságmegelőzési Kézikönyv.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16