• Autó
Faktor

Kreszprofesszor: 300 ezres csekk, ez durva

Kétségbeesett levelet kaptam egy kedves közlekedőtársunktól:

„Még eléggé sokkban vagyok, mert egy hét parkolás után döbbentem rá, hogy állítólag mozgássérült parkoló az, ahol egy hétig álltam a kocsimmal. A Mester u. 5. előtt van egy 2x P tábla, amitől a harmadik helyen álltam meg múlt héten. Ma döbbenten láttam, hogy megbüntettek, pedig én a harmadik parkolót foglaltam el. Felhívtam azt ügyfélszolgálatot, ahol közölték, hogy minden napra megkaptam az 50 000 ezer forintot, és így hamarosan összesen 300 000 forintról szóló csekket fogok kapni, ami több mint durva.”

Kimentem a helyszínre, és bevallom őszintén egy kicsit én is tanácstalanul állok a helyzet előtt.

Képes riport következik egy nem éppen egyértelmű helyzetről.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Munkám során sokszor idézem a közúti jelzőtáblák megtervezésének, alkalmazásának és elhelyezésének követelményeiről szóló 83/2004. GKM rendelet, amelynek bevezetőjében ez áll:

    „A közúti jelzőtáblákat úgy kell megtervezni, azokat úgy kell alkalmazni és elhelyezni, hogy a közlekedők szükséges és elégséges információt kapjanak közlekedésük közben az úton fennálló veszélyekről, tilalmakról, kötelezettségekről…”

    A Mester u. 5. szám előtt elhelyezett jelzés megjelenítése is már kifogásolható, hiszen a parkoló tábla alatt elhelyezett kiegészítés a várakozó helyen történő kötelező elhelyezkedés módját jelzi. Itt valaki ezt a kiegészítő táblát rosszul, azaz tükrözve és elfordítva helyezte el. (A kép bal felső sarkába odarajzoltam mi lenne a helyes megjelenítés.)

    Mindezt csak azért említem meg, mert miközben az autósoktól maximális toleranciát várnak el a jelzésekkel kapcsolatban, addig számtalan közúti tábla szabálytalan módon kerül elhelyezésre.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Megjegyezném, hogy az itt megjelenített tábla eleve azt jelzi, hogy két mozgáskorlátozott várakozóhely került kialakításra 45 fokban, azaz e két hely után a járművekre már az általános várakozási szabályok érvényesek, tehát a folytatásban a járdaszigettel párhuzamosan kellene parkolni. De ezt valószínűleg a helyi ellenőrző közeg sem tudja pontosan.

    Szintén aggályos a tábla alatt elhelyezett 2x megjelölés is.

    Ugyanis a KRESZ-ben erre vonatkozó utalás sehol sem szerepel. És bár a szabályoknak van egyfajta közvetett értelmezése is, ami alapján jogosan feltételezhető, hogy itt két mozgáskorlátozott parkoló került kialakításra, azonban sehol nincs rögzítve az, hogy akár párhuzamosan, akár merőlegesen ténylegesen mekkora helyet kell kihagyni, illetve biztosítani egy ilyen jármű részére.

    Hozzáteszem, hogy még az sincs kikötve, hogy csak személygépkocsi méretű járművel szállítható mozgáskorlátozott személy, tehát akár egy teherautóval is érkezhet valaki, akinek ugyanúgy jár a külön parkolási jog.

    Párhuzamos parkolók esetében egyébként az a tapasztalat, hogy 6 méter járműhosszt számít a közterület kezelője egy-egy várakozóhelyre.

    Azt, hogy mi a szakértő megoldása a helyzetre, elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16