• Belföld
Faktor

Kiderült, mennyi költünk karácsonykor és mik a legnépszerűbb ajándékok

A szülők általában anyagilag is felkészülnek az ünnepre - nem véletlen, hogy ez az év legforgalmasabb időszaka.

A karácsonyi szezonban online rendeléskor átlagosan 8000 forint, bolti vásárláskor pedig 6500 forint értékben kerül játék a magyar szülők, nagyszülők kosarába alkalmanként. A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint összességében minden második gyerek legalább tízezer forintnyi ajándékot kap. Tízből nyolc családban fejtörést okoznak az ünnephez köthető kiadások, ennek ellenére az idei utolsó negyedévben is az éves eladások közel 50 százaléka realizálódik a játékpiacon.

Ilyenkor költjük a legtöbbet

Az év legforgalmasabb időszaka kezdődik a magyar játékpiacon; a karácsonyi szezonban az éves forgalom csaknem 50 százaléka realizálódik, ilyenkor a kosárba kerülő termékek száma és ára is magasabbra rúg. Előreláthatóan idén online vásárláskor átlagosan 8000 forintot, míg a hagyományos bolti beszerzés esetén 6500 forintot költenek a magyar szülők, nagyszülők alkalmanként

– mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A felmérésében résztvevők csaknem fele minimum 10 000 forint értékben vásárol a fa alá ajándékot gyerekének, jellemzően (55%) novemberben, az utolsó pillanatra csak a megkérdezettek 15 százaléka hagyja a meglepetések beszerzését.

Anyagilag is felkészülnek a szülők az ünnepreTízből nyolc családban fordul elő, hogy a karácsonyi kiadások nehézséget okoznak a családi kasszára nézve, ők ezért az ünnepeket megelőző hónapokban anyagilag is felkészülnek az év végi hajrára.

Ebben az időszakban nagyon népszerűek az ingyen szállítás napok és az egyre nagyobb teret nyerő Black Friday is, melyre a felmérésünkben résztvevők is készülnek: legtöbben 30-50 százalékos (50%) vagy ennél is nagyobb, akár 70 százalékos (20%) kedvezményekre számítanak

– tette hozzá Gyaraki Dávid. A kutatás alapján a webes vásárlások előnyét az egyszerűségben (58%) és a gyors ár-összehasonlításban (43%) látják a válaszadók, míg a személyes beszerzés hívei a minőség ellenőrizhetőségét (35%) és a játékok közti könnyebb választást (27%) tartják legfontosabb érveknek.

Édesség kerül a csizmába, kreatív játék a fa aláA felmérés szerint tízből négy magyar gyerek már Mikuláskor is számíthatott játékra, de a csizmák döntő többségben (72%) édességgel teltek meg. A karácsonyfa alatt viszont tízből kilenc fiatal talál játékot, a legnépszerűbbek idén a kreatív, a fejlesztő játékok és a LEGO, melyeket a társasjátékok, a könyvek, kifestők és az építő játékok követnek. A megkérdezett szülők átlagosan két ajándékkal lepik meg gyereküket, minden második esetben a játék mellett ruhadarabot is rejteni fognak a csomagok. 

Íme a top 10 termékkategóriák a karácsonyi szezonban

  • Kreatív játék
  • Fejlesztő játék
  • LEGO
  • Társasjáték
  • Könyv, kifestő
  • Építő játék
  • Autó
  • Kirakós
  • Játékbaba
  • Elektronikus játék

És a top 10 karácsonyi slágertermék a REGIO JÁTÉK statisztikái szerint

  • Sherlock a bújócskázó kutyus
  • Róka móka társasjáték
  • Gazdálkodj okosan! társasjáték
  • Diavetítő
  • Zapf Baby Born baba
  • Süti maci
  • Mirogolo társasjáték
  • Zookiez plüssfigura
  • Wobbleez totyogó tappancsok
  • Kaméleon párbaj társasjáték
Kommentek:

Top 16