• Belföld
Gyöngyösi Lilla

Kevesen vesznek online élelmiszert, mert élmény üzletben vásárolni

A magyar lakosság mindössze 8 százaléka vásárol élelmiszert online, de már ez is duplája az előző évinek, arányuk pedig várhatóan tovább emelkedik - derült ki a Nielsen legfrissebb tanulmányából.

A megkérdezett magyarok több mint fele tájékozódik az akciókról a kiskereskedők honlapjain. Tízből négyen pedig a termékeknek néznek utána az interneten. Arra a kérdésre, hogy miért nem vesz élelmiszert online, a válaszadók több mint egyharmada azt mondta, hogy számára öröm és élmény üzletben vásárolni.

Illusztráció.

Illusztráció.

Fotó: Mészáros Annarózsa

A piackutató cég kutatása alapján a magyar vásárlók lojálisabbak lettek: 16 százalékuk ugyanazt az egy üzletet kereste fel a felmérést megelőző négy hétben, míg ez az arány egy évvel korábban 11 százalék volt.

A vásárlási szokásokról szóló tanulmány megállapította: az élelmiszerüzlet kiválasztásakor a magyarok első számú szempontja, hogy a vásárlás kellemes élményt nyújtson. Második legfontosabb tényező, hogy a polcokon könnyen és gyorsan megtalálhatóak legyenek a termékek.  

EZT IS AJÁNLJUK:

    A vizsgálat szerint a három magyarországi diszkontlánc vásárlói erősen különböznek, egyikben például dupla annyi a férfiak aránya, mint a másik kettőben. Közös ugyanakkor, hogy a vásárlók zöme közepes jövedelemmel rendelkezik.

    Top 16