• Belföld
Faktor

Első a család: tízezreket költünk szeretteinkre karácsonykor

Advent első vasárnapja idén december 3-ára esik, ezzel pedig kezdetét veszi az ünnepi készülődés, ami az ajándék-vadászat legaktívabb időszaka is egyben. Ebből az alkalomból, az Árukereső.hu a GKI Digital közreműködésével idén is megvizsgálta az internetet használó magyar lakosság ajándékvásárlási terveit 1920 ember megkérdezésével.

A felmérésből kiderült, hogy az ünnep közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra. Az internetezők 85 százaléka sorban állás helyett inkább online rendelné az ajándékokat. Átlagosan 6 embert tervezünk megajándékozni, a költségkeret pedig 14 százalékkal több mint tavaly, várhatóan 35 ezer forint körül alakul majd.

Nekik veszünk ajándékotAz internetezők idén karácsonykor átlagosan legalább 6 főt szeretnének megajándékozni, főként a szűk családon belül. Ezért már a megfelelő ajándékok felkutatása és a beszerzési forrásuk kiválasztása sem egyszerű feladat.

Ha ajándékról van szó, akkor a termék kiválasztásakor a megkérdezettek közel 60 százaléka az ár-érték arányt figyelembe véve minőségi ajándékokkal igyekszik örömet szerezni.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Inkább a neten vásárolunkAz Árukeresőt ismerő, vagy használó internetezők 85 százaléka online tervezi beszerezni a karácsonyi ajándékokat. A magas arány mellett azonban az online vásárlás várhatóan nem fogja tudni teljes egészében kiváltani az offline üzletek szerepét: bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező körbenéz, hogy szeretteinek karácsonyi ajándékokat vásároljon.

    Már a megfelelő ajándék kiválasztása sem könnyűAz internetezők a vásárlások előtt alaposan tájékozódnak, jellemzően több webáruház kínálatában is szétnéznek Az ajándékok utáni vadászatban a vásárlást tervezők kétharmada legalább 3 forrásra fog támaszkodni.

    Ráadásul a karácsonyi időszak online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek még azoknak is, akik az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni. A fellelhető ajánlataik révén ugyanis a webáruházak is jobban fel tudják kelteni az új online vásárlók figyelmét.

    Ennyit szánunk ajándékraIdén karácsonykor átlagosan közel 35 ezer forintot fognak költeni az internetezők szeretteik megajándékozására. A tavalyihoz képest csaknem 14 százalékkal magasabb keret jól jelzi a karácsonyi szezon súlyát, illetve az utóbbi időszakban tapasztalható bérnövekedés pozitív hatását.

    Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruhák, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

    Természetesen a nagyobb értékű műszaki cikkek, mint például a tévék, vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékkörök azonban sokak számára még mindig komoly anyagi korlátot jelentenek.

    Adunk egymás véleményéreAz internetnek köszönhetően ma már szállást, vagy épp az esti vacsora színhelyét is előszeretettel választjuk ki mások értékeléseit olvasva, nem csoda tehát, hogy ez a fajta vásárlói magatartás a hétköznapi vásárlásainkban is megjelent. A tájékozódás során az ár mellett megjelent szempontként a termék értékeléseinek áttekintése (94 százalék), valamint a kiszemelt kereskedő megítélése (91 százalék) is.

    Kommentek:

    Top 16