• Autó
Autószektor

Jövőd motorja - Automotive Hungary 2017 kiállítás

Az idei Automotive Hungary kiállítás október 18-20. között várta látogatóit. A Hungexpo-n immáron az ötödik éve megrendezett esemény ismét sok érdeklődőt vonzott, számuk elérte a 10 ezret.

A nemzetközi járműipari beszállítók kiállításán a magyar gyártási vonatkozású autómárkák (Audi, Mercedes, Opel, Suzuki) mellett olyan nagy cégek is képviseltették magukat például, mint a Bosch, a Continental vagy a Takata. Az egyre gyorsabban és átfogóbban fejlődő iparág meghatározó szereplői, beszállítói között fontos a jó kommunikáció, így a rendszeres értekezések és a kormány jelenléte nélkülözhetetlen az ilyen fórumokon.

Merész formatervezés Forrás: Autószektor

Merész formatervezés Forrás: Autószektor

A szakmai továbbképzés és a beszállítói fórum mára szokványos része az Automotive Hungary-nek, de igazság szerint bármely cég vagy egyéni látogató kedvére válogathatott a programok vagy a színes standok között, mivel a formatervezéstől a gyártásig bezárólag egytől-egyig szerepeltek érdekességek. Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója elmondta, a Hungexpo, a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE), a Magyar Járműalkatrész-gyártók országos Szövetsége (MAJOSZ) és a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) a hagyományokhoz híven az üzlet, a tudomány és a karrier hármas egység jegyében rendezte meg a nagyszabású eseményt.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Nemcsak a technikai fejlődés, a 4. ipari forradalom, hanem a trendek megváltozása is kihívások elé állítják a mobilitás szereplőit. A tavaly Magyarországon legyártott 500 ezer, belső égésű motorral szerelt autó és az ágazathoz kapcsolódó több mint 160 ezer fős munkavállalói réteg összesen 25 milliárd eurós kiviteli értéket teremtett. A jövőben törekedni kell ugyanakkor a hibrid és elektromos meghajtáshoz kapcsolódó területek további fejlesztésére, példaként a hajtásláncot vagy a gyors töltőket hozva. Az autómárkák új célkitűzésével összhangban tehát még nagyobb hangsúlyt kell majd fektetni az elektromos mobilitásra.

    Az Automotive Hungary 2017 keretén belül rendezték meg a TECHTOGETHER mérnökverseny, amely egyetemi járműépítő csapatok képességeit teszi próbára, emellett bővíti bővíti tudását, valamint a különböző cégekkel való kapcsolatépítést is elősegíti. A szintén háromnapos eseményen különböző, előre kiadott vagy a helyszínen bemutatott mérnöki problémákra kellett megoldást találnia a budapesti, győri, kecskeméti és miskolci csapatoknak. A rátermettség, a prezentációs képességek vagy az egyedi ötletek és megvalósítások éppen olyan fontos szempontok voltak egy-egy különdíj elhozatalakor, mint a gyorsaság és figyelmesség.

    A Mercedes standján a magyar gyártmányú CLA modellek mellett egy szürke különlegesség is feltűnt. A márka dizájnfejlődésének a 125. évfordulójára elkészített Silver Arrow versenyautóba a Mercedes-Benz Advanced Design of North America lehelt életet. Részleteibe menően kidolgozott keretmese kapcsolódik az újdonsághoz, amely formájában és arányiban olyan ikonikus szereplők előtt tiszteleg, mint a MercedesW165-ös sorozat, a külső kerekű Silberpfeil versenyautó a 30-as évek végéről, vagy az Unlenhaut SLR az 50-es évekből. Emellett tovább hivatott öregbíteni napjaink kiemelkedően sikeres Formula 1-es versenygépeinek hírnevét vonalaival és színével. A Silver Arrow egyik különlegessége az átlósan kialakított, kerékagy nélküli görgősor, amely révén minden irányban manőverezhető a jármű.

    Silver Arrow versenyautó Forrás: Autószektor

    Silver Arrow versenyautó Forrás: Autószektor

    Az Audinál ismét nagy hangsúlyt kapott egyebek mellett a sportosság. Győri RS modellek hívogató tekintetével találkoztak a látogatók, akik motorblokkot vagy elektromos kiviteleket is megcsodálhattak – utóbbit a töltősor mellett.

    A Bosch csoport páratlanul széles termékpalettával büszkélkedhet, hiszen az autóipartól kézi szerszámokon át a több mint 70 márka biciklijeire szerelt fejlett és intelligens erőrásegítő-rendszerekig minden területen jelen van. A magyarországi 10 leányvállalattal rendelkező Bosch csoport teljes forgalma 1149 milliárd forint volt a 2016-os üzleti évben. A miskolci kéziszerszám-gyárban Ipar 4.0 rendszerű gyártás zajlik, amely lehetővé teszi a kisebb szériák hatékony előállítását. Az alkalmazottak nem monoton feladatot végeznek, hanem végigkísérik egy-egy termék teljes születését. Emellett elektromos meghajtás fejlesztőrészleg is működik a városban. Makláron és Budapesten is jelen van a vállalatcsoport, a fővárosban a Bosch – európai viszonylatban a második legnagyobb – mobilitásfejlesztő-központja található.

    Audi RS Forrás: Autószektor

    Audi RS Forrás: Autószektor

    A ZF standján megtekinthettük azt a 8 fokozatú automata váltót, amely számos ismert márkánál szolgálatot teljesít – legyen szó Alfa Romeóról, Maseratiról, Audiról, BMW-ről. Egy hatfokozatú, manuális, VW sebességváltó metszete mellett szakszerű magyarázatot kaptunk az egység működéséről. Ugyan az előbb megemlített 8 gangos automata nem volt megbontva, egy furfangos szemüveg felhelyezésével, a virtuális valóság világában ennek a színes metszeti képét is szemügyre vehettük a standon.

    A szimulációs környezet nyújtotta lehetőségekről és előnyökről a Varinex Zrt. előadásán tudhattunk meg többet. A különböző termékcsaládok (programcsaládok) révén betekintést nyerhettünk több érdekes világba is, nevezetesen a különböző igénybevételek vizsgálatába.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16