• Pénz
Faktor

Ha azt hinné, a fiatalok szórják a pénzt a neten, akkor ez meg fogja lepni

Évente átlagosan 17 alkalommal vásárolnak az emberek online, az átlagosnál is aktívabbak azonban az X generáció tagjai - derült ki a KPMG nemzetközi, online vásárlási szokásokat elemző felméréséből.

A felmérésben a világ 51 országának több mint 18 ezer fogyasztója vett részt. Ebből kiderült, hogy az X generáció tagjai, tehát az 1966 és 1981 között születettek 20 százalékkal vásároltak többször online, mint az Y generáció, vagyis az 1982 és 2001 között születettek.

Az eredmények szerint a megkérdezett fogyasztók évente átlagosan 17-szer, vagyis havonta 1,25 alkalommal vásároltak online. Az X generáció tagjai ennél valamivel több, éves szinten 19 tranzakciót hajtottak végre, és az elmúlt 12 hónapban többször vásároltak, mint bármelyik másik csoport.

Az Y generációnál vannak, akik többet költenek a neten.

Az Y generációnál vannak, akik többet költenek a neten.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Müller Zsolt, a KPMG kiskereskedelmi iparági szakértője elmondta: az, hogy milyen életfázisban tart valaki, éppúgy hatással van fogyasztási szokásaira, mint az, hogy mennyit keres.

    Az X generáció tagjai közül valószínűleg többen futottak már be jó karriert, építenek házat és alapítanak családot, így többet is vásárolnak, mint az Y generáció. Hozzátette, hogy a babyboomerekről azt feltételezik, hogy jobban kedvelik a hagyományos vásárlási formákat, de semmivel sem vásárolnak ritkábban online, mint a fiatalabb Y generáció, sőt, többet költenek a fiatalabbaknál. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a magyar babyboomer generáció kevésbé aktív online, mint például a németek.

    Magyarországon a teljes lakosság 39 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben legalább egyszer online, és az arány folyamatosan növekszik.

    A mai fogyasztók már nem járnak vásárolni, hanem mindig és mindenhol vásárolnak

    - mondta Müller Zsolt.

    Az iparági szakértő elmagyarázta, hogy az online piactéren a verseny már nem a helyi boltok nyitvatartási idejére korlátozódik. A fogyasztók könnyen vásárolhatnak a világ bármely pontján található forgalmazótól vagy gyártótól – vagy olyanoktól, akiknek nincs is boltjuk.

    A felmérés eredményei szerint egyébként a fogyasztók leginkább azért szeretnek online vásárolni, mert kényelmes, a nap bármely órájában és a hét bármely napján megtehetik. De az is fontos számukra, hogy össze tudják hasonlítani az árakat, és akár jobb ajánlatot is találhatnak – írja az Inforádió.

    Kommentek:

    Top 16