• Autó
Faktor

Insignia, másodszor

Egyre többször választanak hazai helyszínt legújabb modelljeik bemutatására az importőrök, ami jó, mert Magyarország kevésbé látogatott tájait is megismertetik vendégeikkel.

COTY esélyek?

Első nemzedéke elnyerte az Év autója címet 2009-ben, a legújabb még inkább megérdemelné, mert nem csak sokat változott, méghozzá előnyére, de igazán versenyképes is a D-szegmensben. Talán ez a legkeményebb mezőny, mert az üzleti autó kategóriában szinte megtörhetetlen a VW-uralom. Nem véletlenül, hiszen az európai országokban német cégek dominálnak, ők pedig mindenütt „echte hazait” vesznek. Többek között ezért is a Passat a legkedveltebb menedzser-modell az Unióban. Nálunk státuszszimbólum szerepe is van, mert magas beosztást sugall multinál, vagy a politikai életben. Igaz, államtitkári szinten már a Škoda Superb hódít, ami persze nem más, mint egy vagányabb öltözetű Passat, azonos technikával, többnyire győri motorokkal, csak más jelvénnyel és kevésbé hivalkodóan…

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

EZT IS AJÁNLJUK:

    Made in Hungary hajtóművek

    Ahogy a VW konszern modelljeinél, úgy az Opeleknél is magyarországi gyártású motorok dominálnak. A legújabb Insignia benzinesei és dízeljei turbófeltöltősek, de ami nem kevésbé fontos, hogy Szentgotthárdon készülnek. A diéta részeként alumíniumból készült a motorháztető, mely nem csak a tömeget, de gyalogoselütésnél a sérülések mértékét is csökkenti. A lapos orrnak is köszönhető, hogy 0,26-os a karosszéria alaktényezője.

    Az Insignia fényszóróházában épített IntelliLux LED® mátrix-világítás 32 sorba rendezett fénydiódáival még pontosabban alkalmazkodnak a világítási funkciók a mindenkori forgalmi helyzethez, gyorsabbak és folyamatosabbak lettek az átmenetek az egyes módok között. Javult a fényeloszlás minősége, a fényintenzitás és a reakciósebesség.

    Közel a milliós darabszámhoz

    A VW komolyan őrzi első helyét a szegmensben, nem véletlenül, hiszen ez komoly éves mennyiséget és a többi (népesebb) szegmenshez képest komolyabb profitot jelent. A flottabeszerzések pedig meghatározzák a mennyiséget, nem véletlenül szüntette meg a Honda tavaly az Accord forgalmazását az európai piacon. Ilyen problémával nem kellett megküzdenie az Opelnek, mely 900 ezret adott el az Insigniából, melynek fiatalosabb lett az egyébként is jó és egyéni formája. Ráadásul alapos diétán esett át, mert az optimálisabb elrendezéssel és könnyű anyagokkal az elődmodellhez képest 175 kilogrammal könnyebb, ami javítja a menettulajdonságokat, és persze csökkenti a fogyasztást és károsanyag-kibocsátást, amiből nem csak az üzemeltetőnek van előnye.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Belül tágasabb

    Érezhetően megnőtt a belső tér a 4897 milliméteres autóban: különösen a második üléssor lett kényelmesebb, ami leginkább a 92 milliméterrel megnövelt tengelytávnak (2832 mm) köszönhető. Az új elrendezéssel 32 milliméterrel szélesebb lett a hely csípőmagasságban, a váll- és térdhely 25 milliméterrel nőtt, a fejmagasság pedig nyolccal. A bővülés a hátsó traktusban is érezhető, mert a 490 literes csomagtartó akár 1450 literre bővíthető. Aki bele is akar ülni, az június 10-én teheti meg az Insignia Pikniken, a budapesti Kopaszi gáton, ahol családi programokkal színesítve mutatják be az Opel csúcsmodelljét.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16