• Belföld
Faktor

Leáldozott az ingyen kiszállításnak, erre számíthatunk a jövőben

Az internetről egyre többen rendelnek, és a legtöbben örülnek az ingyenes házhozszállításnak, a cégek azonban már nem tudják tartani az ütemet.

Hamarosan megszűnhet hazánkban az ingyenes házhozszállítás, mert nincs elég sofőr, a szolgáltatás pedig túl sok pénzt emészt fel.

„A harmadik negyedévben rakétasebességgel drágultak a postai, futárpostai szolgáltatások Magyarországon. A szolgáltatások között az első két negyedévben is ez a szektor produkálta a legtempósabb drágulást, a július-szeptemberi időszakban mért közel 10 százalékos növekedés pedig az elmúlt évek legnagyobb mértékű áremelkedésének számít" – kommentálta a KSH legfrissebb adatait Bengyel Ádám, Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát működtető Foxpost Zrt. vezérigazgatója. A szakember szerint 2017. negyedik negyedében sem lassult érdemben az áremelkedés üteme, 2018-ban pedig további, akár 15 százalékos drágulás sem kizárt, amit egyebek mellett az is jelez, hogy a Magyar Posta áremeléssel indítja az évet.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Bengyel Ádám úgy látja, hogy a szektorban – hasonlóan a magyar gazdaság más ágazataihoz – alapvetően a munkaerőhiány jelenti az egyik fő problémát és részben ezzel magyarázható a drágulás is. Rengeteg sofőr hiányzik ugyanis a rendszerből, sokan a jobban fizető közösségi közlekedési vállalatoknál, sokan pedig már külföldön dolgoznak, dolgozót találni így csak magasabb bérekkel lehet. Az áremelkedés másik oka, hogy az iparágban olyan alacsony árszint és jövedelmezőség alakult ki, ami mostanra tarthatatlanná vált. Az alacsony ár rövid távon ugyan jó lehet az ügyfeleknek, hosszabb távon azonban az elmaradó fejlesztések miatt gyengébb szolgáltatást eredményez.

    „Hiába van két számjegyű növekedés az internetes kereskedelemben, a kiszállítás volumene ezt nem tudja követni” – véli a Foxpost vezérigazgatója. Szerinte ennek két következménye lehet: nőhet a fix pontra – például a csomagautomatákba – történő kiszállítás (ami jóval kevésbé költséges megoldás, mint a házhozszállítás), illetve nő a kosárérték.

    „Ingyenes kiszállítást hamarosan csak egy bizonyos érték fölött fognak felajánlani az üzletek, vagy még úgy sem, illetve egyre inkább meg fog szűnni az, hogy ezzel próbálnak versenyezni a webshopok. Eddig a vásárlók többsége talán bele sem gondolt abba, hogy az ingyenes kiszállítást is fizeti valaki, míg ha ez a költségtétel láthatóvá válik, az valódi versenyt eredményezhet a logisztikai szolgáltatók között” – mondta Bengyel Ádám.

    Kommentek:

    Top 16