• Autó
Faktor

Huszonöt milliméter az élet. Vagy a halál...2. rész

Akivel még nem történt hasonló, az örüljön, akivel pedig már igen, annak is érdemes elgondolkodnia, hogy helyesen döntött-e.

Az első részt ITT olvashatja el.

Párhuzamos törésteszt

A különböző javítási módszerek eltérő védettségi szintet jelentenek még akkor is, ha eredetiek az alkatrészek. A Skoda páros töréstesztekkel és helyreállításokkal, majd megismételt töréstesztekkel is megvizsgálta, hogy milyen hatással vannak az eltérő javítási módszerek a biztonságra. A szakemberek munkáját és eredményeit független szakértők is ellenőrizték és értékelték, a tanúsító szervezet a Dekra Automobil a.s. Praha volt.

A csak színében eltérő, de két egyforma Octáviát először 30 km/órás sebességű oldalütközésnél vizsgálták: mind a látható sérülések, mind B-oszlopnál, illetve a padlólemezen mért gyorsulási értékek azonosak voltak, és a tesztbábun mért értékek is az előírt határértékek alatt maradt. A javítási költségek pedig nem érték el a gazdasági totálkár mértékét.

Ütközés utáni deformációk Fotó: Autószektor

Ütközés utáni deformációk Fotó: Autószektor

Gyorsan vagy alaposan?

Ezután a kék Octáviát a Skoda csehországi (Kosmonosy) márkaszervizében az aktuális gyári előírások szerint, a pirosat a szokványos módszerrel a németországi (Lohfelden) KTI (Kraftfahrzeugtechnisches Institut) laboratóriumába javítottak.

A szimulált művelet célja az volt, hogy a gépkocsi minél hamarabb visszatérhessen a forgalomba, ami gyorsabb, de ez a javítási metódus nem felel meg az aktuális gyári előírásoknak. A gyári alkatrészekkel történt javítások után mindkét személygépkocsit ismételt, de nagyobb sebességű (50 km/óra) töréstesztnek vetették alá, megcélozva ugyanazt a területet. A megismételt törésteszten a két karosszéria különböző mértékben sérült.

A folytatást elolvashatja az Autószektor oldalán, ahol kiderül, hogy sokszor valóban csak pár centin múlik egy ember élet. 

Kommentek:

Top 0