• Autó
Autószektor

Húsz év alatt ezer Tatra a magyar piacra

Az Eurotrade Kft. Magyarország 27 éve meghatározó jármű-értékesítő vállalata, a Tatra járművek vezér képviselete november 21-én ünnepelte 20 éves együttműködését a cseh Tatra gyárral. . Az évforduló alakalmából szakmai napot szerveztek a központi telephelyükön, az M1-es autópálya mellett levő Truck centrumban, Kisigmándon.

A rendezvényen Szücs Attila, az Eurotrade Kft. ügyvezető-tulajdonosa és Radek Strouhal, a Tatra gyár vezérigazgatója idézték fel az elmúlt húsz év szép és nehéz pillanatait.

Szücs Attila, az Eurotrade Kft. ügyvezető-tulajdonosa (állva) és Radek Strouhal, a Tatra gyár vezérigazgatója (jobbra mellette) a sajtótájékoztatón Forrás: Autószektor

Szücs Attila, az Eurotrade Kft. ügyvezető-tulajdonosa (állva) és Radek Strouhal, a Tatra gyár vezérigazgatója (jobbra mellette) a sajtótájékoztatón Forrás: Autószektor

Egyebek mellett megtudhattuk, az első új Tatra tehergépkocsi értékesítése 1995-ben történt, a vezérképviseleti szerződést két év múlva, 1997. novemberében írták alá. Húsz év alatt ezer új és újszerű járművet adtak el a térségben, döntő részét Magyarországon, de jutott Romániába és Szlovákiába is az Eurotraden keresztül, ez utóbbiak százas nagyságrendűek. A csúcsot évi kétszáz jármű, a negatív csúcsot pedig a tavalyi nulla értékesítés jelentette – idézte fel a két végletet Szűcs Attila, majd elmondta azt is, 2006-ban volt az a bizonyos kétszázas csúcs, s ezzel a világ legjobb dealerei lettek a Tatranál.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    1998 – 2004 között évi 20 és 40 darabot adtak el évente, majd 2008-ban a pénzügyi válság nehéz helyzetet teremtett számukra is. 2008. II. felétől gyakorlatilag teljesen leáll az új eszközök értékesítése, a felhalmozott készleteket 3 év alatt tudták eladni, elsősorban külföldön.2013-tól az új Phoenix modell lényegesen magasabb ára is nehezítette az értékesítést. 2016 volt az abszolút mélypont, nem történt új Tatra eladás – fogalmazott Szűcs Attila. - 2017 a Tatra újraindulásának éve, szeretnénk, ha az értékesítés elérné a 20 darabot.

    Vagyis a jelen a Tatra márka hazai újra pozicionálásáról szól. Piacfelmérés, piacelemzés, termékismertető marketingkampányok, tesztautó programok, aktív készletpolitika – érzékeltette a tulajdonos-ügyvezető, milyen fázisai vannak az újra pozicionálának. A program időhorizontja: 2019 év vége, a megcélzott piaci részesedés 50%.

    Radek Strouhal, a Tatra gyár vezérigazgatója köszöntőjében hangsúlyozta, a 120 éves Tatra köszönti az Eurotrade Kf.-t a húsz éves együttműködés születésnapján. Felidézte a rendszerváltás utáni útkereséseket, a többszöri tulajdonosváltást, s beszélt arról is, hogy 2012-ben mindössze ötszáz járművet gyártottak, s közel álltak a fizetésképtelenséghez. Két kereskedő család lett az új tulajdonos, s elindultak a felfelé ívelő pályán. Az elmúlt években nyolcszázra emelték a termelési volument, tavaly pedig 1300 Tatra hagyta el a gyárat.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Ez sem tűnik nagy számnak, de tudni kell, hogy a Tatra speciális nehézgépjárműveket gyárt főleg a bányaipar, az útépítés, az erdészet és a tűzoltóság számára – hangzott el a szakmai napon.

    Szűcs Attila cégéről elmondta, a legrégebbi szakmai múlttal és a legnagyobb saját tőkével rendelkező, magyar tulajdonban levő, független jármű kereskedelmi vállalkozás. A cégcsoport 2017-ben a 27 éves fennállásának várhatóan legjobb évét zárja. Jól teljesít az az anyacég, várható árbevétel 6 milliárd forint felett lesz, várható üzemi eredménye pedig a 450 millió forintot is meghaladja.

    Jó évet zárnak az ingatlanfejlesztő cégeink is. Nagyon ígéretesek a napenergia-termelő cégeink beruházás előkészítő tevékenységei. A 2018-as év nagy durranása lehet ez az üzletágunk. Legjobb évét zárja a táplálék kiegészítők forgalmazásával foglalkozó vállalkozásunk. Valamint nem zárnak rossz évet külföldi leányvállalataink sem – jelezte a tulajdonos, hogy a cégcsoportnak sok lába van és a pozícióik erősek.

    A szakmai napon részt vett Karel Loprais cseh raliversenyző, aki hat alkalommal nyerte meg a Dakar-ralin a kamionok versenyét és 1967-ben került a Tatra gyárához mint gyári munkás. Idővel tesztvezető lett, majd 1986-ban a gyár egy kamionjával elindult a Dakar-ralin. Később összesen hat alkalommal (1988, 1994, 1995, 1998, 1999, 2001) tudott nyerni ezen a versenyen, és további ötször második, valamint egyszer harmadikként végzett.

    Az 1994-es győzelme óta a médiában gyakran Monsieur Dakar néven illetik.

    Karel Loprais Forrás: Autószektor

    Karel Loprais Forrás: Autószektor

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16